Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin yazma öz yeterlilik algıları ile hikâye yazma becerileri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin yazma öz yeterlilik algıları ile hikâye yazma becerileri arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Araştırmada genel tarama modelinden `ilişkisel tarama` modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini Hatay il merkezi merkez ilçelerinde (Antakya ve Defne) 8. sınıfta öğrenim gören 600 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada 3 veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlar, Pajares, Hartley ve Valiante (2001), tarafından geliştirilen ve Demir (2011) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan `Yazma Öz Yeterlilik Ölçeği`; Temizkan (2011) tarafından geliştirilen `Öykü Yazma Becerisi Ölçeği` ve araştırmacı tarafından oluşturulmuş kişisel bilgi formudur.Çalışma sonucunda öğrencilerin yüksek düzeyde yazma öz yeterlilik algısına sahip oldukları saptanırken hikâye yazma beceri düzeylerinin geliştirilmeli düzeyinde olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin geliştirilmeli şeklindeki hikâye yazma düzeylerine karşın hikâye yazma beceri ölçeğinin temel ve alt boyutlarında sıkıntılar yaşadıkları tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin yazma öz yeterliliğinden aldıkları puanlar ile hikâye yazma becerileri arasında anlamlı bir farklılık görülmüştür. Öğrencilerin yazma öz yeterlilik algıları ve hikâye yazma becerileri cinsiyet, sosyoekonomik çevre, anne ve babanın eğitim durumu, yazmaya başlamadan önce yazacaklarını hayal etme durumu, Türkçe dersi karne notu, son bir yıl içinde ders kitabı dışında kaç kitap okuduğu, kitap okurken not alma durumu, kimseden yardım almadan dilekçe yazma durumu, ilgi alanına giren konularda kişisel görüş ve bakış açısını içeren yazılar yazma durumu, e-postalarında, telefon mesajlaşmalarında ve internetteki anlık mesajlaşmalarında yazım kurallarını doğru kullanma durumları, konferans ya da herhangi bir konuşmayı dinlerken not alma durumu arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar bulunurken; günlük tutma değişkenine ilişkin anlamlı farkın olmadığı görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin yazma öz yeterlilik algılarına ilişkin yazma öz yeterlilik algıları toplam düzeyleri ve hikâye yazma becerisi arasında düşük düzeyli bir korelasyon bulunmuştur.ANAHTAR KELİMELER: Türkçe Eğitimi, Yazma Becerisi, Öyküleyici Metin, Öz Yeterlilik, Yazma Öz Yeterliliği The aim of this research is to ascertain the relationships between secondary school 8 grade students' writing self- efficacy perceptions and the story writing skills. In the research, relational scanning models has been used. Target population of research consists of 600 students who study at 8. grade in Hatay and its central districts (Antakya and Defne).Evaluatıon Of Relatıonshıp Between Secondary School 8 Grade Students' Wrıtıng Self-Effıcacy Perceptıons And Story Wrıtıng Skılls3 data tools have been used in the research. These are `the writing self-efficacy scale` developed by Pajares, Hartley and Valiante (2001), and translated into Turkish by Demir (2011); `the story writing skill scale` developed by Temizkan (2011) and it is a personal information form improved by the reseacher. At result of the research, it has been ascertained that students don't have the intended level for the story writing skills. Also, it is seen that there is a meaningful difference between the marks they took from the writing self- efficacy and the story writing skills. There are meaningful differences among students' writing self-efficacy perceptions and the story writing skills, gender, socio-economic environment, the education status of mother and father, the dreaming situation by noting down before starting to write, the report card note of Turkish lesson from last term, having been read how many books except the school books, taking notes while reading books, writing a petition without any help, writing something which contains personal opinion and view within the issues that are of interest to them, the correct using situations of spelling rules in e-mails, texting in mobile phones and instant messaging on the Internet, conference or situation of taking notes while listening to any speech, however; it has been seen that there isn't any meaningful difference related to keeping a diary variable. It is verified that students couldn't actualised the basis and sub-dimension of the story into the story writing in intended level. Also, it is discovered that there is a low- level correlation between the story writing and the writing self- efficacy perceptions total levels related to students' writing self efficacy perceptions.KEYWORDS: Turkish Education, Writing Skill, Narrative Text, Self-Efficacy, Writing Self Efficacy
Collections