Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin yazma becerisine ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma becerisine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışmada Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin `yazma becerisi` hakkındaki görüşleri ve bu görüşler ışığında sunulan çözüm önerileri yer almaktadır. Araştırmanın çalışma grubu, Gaziantep ili sınırlarında yer alan Gaziantep Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezinde (GAÜN TÖMER) bulunan Türkçe öğrenen yabancı uyruklu öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmada yer alan veriler, odak grup görüşmesi yoluyla elde edilmiştir. Odak grup görüşmelerinden elde edilen verilerin analizi için nitel veri analizi tekniklerinden betimsel analiz ve içerik analizi yapılmıştır. Görüşmelerden elde edilerek yazıya dökülen verilerin, betimsel analiz yoluyla yorumlanmaya hazır duruma getirilmesi sağlanmıştır.Araştırmaya katılan 10'ar kişilik 4 grup biçiminde toplam 40 öğrenciye ait görüşler ele incelenmiş ve farklılık oranı yüksek olan görüşler değerlendirmeye alınmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlardan biri: Türkçe öğretiminde, yazma becerisine daha fazla önem verilmesi gerektiğini göstermektedir. Ayrıca, anadilin hedef dili öğrenmede etkileri olduğu ve Türkçede sesletim, alfabe çalışmaları, yazılı anlatımın çeşitlendirilmesi gerektiği ve geribildirimler hakkında çeşitli bilgiler de çalışmadan elde edilen diğer bir bulgudur. Bu bilgiler doğrultusunda, yabancılara Türkçe öğretimi alanında çalışanlara bazı öneriler sunulmuştur.ANAHTAR SÖZCÜKLERYabancılar için Türkçe, Yazma Becerisi, Yazma Görüşleri. The aim of the study is to determine, the opinions of foreign students learning Turkish about writing skills. The study includes the participating foreign students' opinions regarding `writing skill` and proposes solutions made in light of those opinions.The study sample consists of foreign students who are learning Turkish at C1 level. These students study at Gaziantep University, Turkish Education Application and Research Center (GAUN TÖMER), in Gaziantep.The data was obtained with focus group discussions. It was analyzed with the use of both descriptive and content analysis techniques. The data was processed with descriptive analysis in order to be accurately interpreted.The opinions of 40 students, divided into 4 groups consisting of 10 students each, were compiled and finally the 20 students with the highest difference rate were taken into consideration. One of the results of the study, indicated that more emphasis should be put on writing skills in Turkish education. Moreover, other input, such as the effect of the mother tongue on learning Turkish, pronunciation rules alphabetical order, various kinds of writing activities, and other feedback are also included another finding in the study. In the light of the accumulated information, specific and vital suggestions were made for teachers in the Turkish language education field.KEY WORDSTeaching Turkish for Foreigners, Writing Skill, Writing Opinion
Collections