Riyad`da yaşayan Türkiyeliler: Göç, eğitim ve kültürel değişme üzerine bir alan çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde artık bireylerin nerede hangi kimlik ile doğduklarının ülkeler açısından çok büyük bir önemi kalmamıştır. Ülkeler asimilasyon sayesinde istedikleri sonuca ulaşabilmektedirler. Eğitim sayesinde bir İngiliz'den Rus, ya da bir Arap'tan Türk kimliği elde edilebilmektedir. Bu çalışmada Türkiye'den Suudi Arabistan'ın Riyad kentine yapılan göç hareketi incelenmiştir. Çalışmanın birkaç amacı bulunmaktadır. Araştırmanın önemli amaçlarından birisi Riyad'daki Türk vatandaşlarının kültürel değişim ve dönüşüm durumlarının var olup olmadığının tespit edilmesidir. Araştırmanın diğer amaçları ise Türk vatandaşlarının Riyad'ın kültürel yaşamına uyum sağlama durumlarını belirtmek ve Riyad Uluslararası Türk Okulu'nun göçer aile çocuklarının kültürel ve kimlik yapısına etkisini ve bu okulun öğrencilerinin akademik başarı seviyesini tespit etmektir. Bu kapsamda öncelikli olarak göç, kültür ve eğitim konusunda literatür çalışması yapılmış ve literatürden elde edilen bilgiler doğrultusunda görüşme soruları hazırlanmıştır. Akabinde ise Riyad'daki Türkiye Cumhuriyeti büyükelçiliğinde görev yapan müsteşar ve müşavirler ile Riyad Uluslararası Türk Okulu'nda bulunan müdür, öğretmen gelişigüzel seçilen lise öğrencileri ve veliler ile görüşmeler yapılmıştır. Bu çalışma sonucunda ailelerin kendilerini kimlik açısından Türk olarak tanımladıkları, kültürel açıdan ise bir değişim yaşamadıkları gözlemlenmiştir. Aynı şekilde öğrencilerin de Suudi Arabistan gibi bir Arap ülkesinde yaşamalarına ve köken olarak da Arap olmalarına rağmen kendilerini Türk olarak gördükleri ve Türk kültürünü yaşadıkları gözlemlenmiştir. Öğrencilerin kültürel yapısının korunması ve sürdürülmesi konusunda yakalanan başarıda bir taraftan Riyad Uluslararası Türk Okulu'nun etkisi gözlemlenirken, öte taraftan ailelerin bakış açılarının da bu başarıda etkili olduğu görülmüştür. Bununla birlikte okulun akademik başarı seviyesinin ise düşük olduğu tespit edilmiştir. Today, it has no great importance for the countries where individuals are born with which identity. Countries can reach the desired result through assimilation. Thanks to education, a Turkish identity can be obtained from a British, Russian or an Arab. In this study, migration movements from Turkey to Riyadh, Saudi Arabia were examined. There are several purposes of the study. One of the important purposes of the research is to determine whether Turkish citizens living in Riyadh have experienced cultural change and transformation. The other aims of the study were to determine the adaptation of Turkish citizens to the cultural life of Riyadh and to determine the impact of the Riyadh International Turkish School on the cultural and identity structure of the nomadic family children and the academic achievement level of the students of this school. In this context, primarily, a literature study on migration, culture and education was conducted and interview questions were prepared in line with the information obtained from the literature. Then, interviews were conducted with undersecretary and consultant who work in the Republic of Turkey Embassy and director, teacher, randomly selected high school students and parents in Riyadh International Turkish School.As a result of this study, it was observed that the families defined themselves as Turkish in terms of identity and they did not experience any changes in cultural terms. At the same time it was observed that despite students who live in Saudi Arabia and their origin are Arab they see themselves as Turkish and they live Turkish culture. It is observed that in the matter of achieved success on the protecting and continuing students' cultural structure both Riyadh International Turkish School and the perspective of families have an effect. Although it is determined that the academic success level of the school is low.
Collections