The Effect of conceptual change text instruction on understanding respiration concepts
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN SOLUNUM KONUSUNU ANLAMAYA YÖNELİK ETKİSİ Alparslan, Cem Yüksek Lisans, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. Ceren Tekkaya Ortak Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Ömer Geban Ağustos 2002, 119 sayfa Bu çalışmada kavramsal değişim metinlerinin lise 3. sınıf öğrencilerinin solunum konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesine olan etkisi araştırılmıştır. Solunum konusundaki kavram yanılgılarını belirlemek amacı ile literatürde bu konuda yapılmış olan çalışmalar incelenerek, öğrencilerle bire bir görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler kullanılarak 10 sorudan oluşan ikiaşamalı tanı testi geliştirilerek. Deney ve kontrol olarak ikiye ayrılan gruplara ünitenin başında ve sonunda uygulanmıştır. Deney grubundaki öğrenciler (n= 34) solunum konusunu kavramsal değişim metinleri ile işlerken, kontrol grubunda (n=34) geleneksel öğretim yöntemi uygulanmıştır. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda, uygulamanın başında öğrencilerin solunum konusunu anlama düzeyleri arasında bir fark gözlenmezken, uygulama sonucunda her iki grup arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. Pre-test sonuçlarına göre kontrol grubu öğrencilerinin ortalama doğru cevap yüzdesi 41.5 olurken, aynı değer deney grubunda %48.5 olmuştur. Post-test sonuçlarına göre, kontrol grubu öğrencilerinin ortalama doğru yanıt yüzdesi 48.5 olurken, deney grubu öğrencilerinin doğru yanıt yüzdesi 77.4 olmuştur. Yapılan uygulama sonucunda kızlar ve erkekler arasında solunum konusunu anlama bakımından kız öğrencilerin lehine istatistiksel bir farklılığın olduğu göze çarpmıştır. Bunların yanı sura, yapılan uygulamanın öğrencilerin biyoloji dersine karşı tutumlarınnda istatistiksel bakımdan anlamlı bir farklılık yaratmadığı bulunmuştur. Anahtar kelimeler: Kavramsal değişim metni, solunum, kavram yanılgıları. VI ABSTRACT THE EFFECT OF CONCEPTUAL CHANGE TEXT INSTRUCTION ON UNDERSTANDING OF RESPIRATION CONCEPTS Alparslan, Cem M Sc, Department of Secondary Science and Mathematics Education Supervisor: Assist. Prof. Dr. Ceren Tekkaya Co-Supervisor: Prof. Dr. Ömer Geban August 2002, 119 pages This study investigated the effect of conceptual change text instruction on 1 1th grade students' understanding of respiration concepts. In order to identify misconceptions about respiration concepts, related literature was reviewed and students were interviewed. By using the collected data, a two-tier multiple choice test with 10 items was constructed. The test applied to the experimental and the 111control group students before and after instruction. The students at the experimental group (n= 34) received conceptual change text instruction, and the students at the control group (n= 34) received traditional instruction. According to independent samples t-test analysis, there were no difference between experimental group and control group students' understanding of respiration concept before treatment. After treatment statistically significant difference detected in the favor of experimental group students with respect to understanding of respiration concepts. According to pre-test results, average percent of correct responses of control group was 41.5% and that of experimental group was 48.5%. Post-test results showed that, average percent of correct responses of control group was 48.5% and that of experimental group was 77.4%. After treatment statistically significant difference was observed between boys and girls, in the favor of girls with respect to understanding of respiration concepts. There was no significant effect of treatment on attitudes of students towards biology as a school subject. Keywords: Conceptual change text, respiration concepts, misconceptions. IV
Collections