Türkçe öğretmeni adaylarının geri bildirimlerinde teknoloji destekli öğretim ile geleneksel öğretim yönteminin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Türkçe öğretmeni adaylarının metinlere vermiş oldukları geri bildirimlerde teknoloji destekli öğretim yönteminin etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi olarak deneme öncesi deneysel desenlerden, statik grup karşılaştırmalı desen kullanılmıştır. Çalışma grubu olarak 2016-2017 eğitim öğretim yılı Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nin Türkçe Eğitimi Bölümü'nde öğrenim gören, Anlatma Teknikleri II: Yazma Eğitimi dersini alan 3. sınıf öğrencileri seçilmiştir. Çalışma grubu tesadüfi yöntemle deney ve kontrol grubu olarak ayrıldıktan sonra her iki gruba da bilgisayar yeterlilik ölçeği, teknoloji algı ölçeği ve geri bildirim bilgi düzeylerini belirleme testi uygulanmıştır. Daha sonra araştırmacı tarafından deney ve kontrol grubuna geri bildirim türleri anlatılmış ve deney grubuna teknoloji destekli geri bildirim verme eğitimi kontrol grubuna ise geleneksel geri bildirim verme eğitimi verilmiştir. Veri toplama aracı olarak Tınmaz (2004) tarafından geliştirilen `Bilgisayar Yeterlik Ölçeği` araştırmacı tarafından geliştirilen `Geri Bildirim Düzeylerini Belirleme Testi, Metin Yazma Formu, Geri Bildirim Değerlendirme Formu ve Geri bildirim Değerlendirme Rubriği` kullanmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemelerinde aritmetik ortalama, toplam puan, frekans ve yüzde ile Mann Whitney U ve Bağımsız Örneklem t-Testi kullanılmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen verilerin istatistiksel çözümleri için ise SPSS-20 yazılımından yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre Türkçe öğretmeni adaylarının teknolojik destekli geri bildirimleri ile geleneksel yöntemle verdikleri geri bildirimler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı ancak geri bildirim türlerinin betimsel olarak farklı özellikler gösterdiği saptanmıştır. The objective of this study was to determine the effect of technology supported teaching method on the feedback given by Turkish teacher candidates to the texts. In the research, static group comparative design was used as a quantitative research method among pre-experimental designs. As the study group, 3rd grade students who were taking the Narration Techniques II: Writing Education course in the Turkish Education Department of Hatay Mustafa Kemal University, Faculty of Education, in 2016-2017 academic year, were selected. After randomly assigning the subjects within the study group to either experimental and or the control group, both groups were tested in terms of their computer competence scale, technology perception scale and feedback knowledge level. Then, the researcher explained the types of feedback to the experimental group and the control group, and the experimental group was provided with technology-supported feedback training and the control group with traditional feedback-training. As data collection tools `Computer Competence Scale` developed by Tınmaz (2004) and `Feedback Level Determination Test, Text Writing Form, Feedback Assessment Form and Feedback Assessment Rubric` developed by the researcher were used. Mann Whitney U and Independent Sample t-Test and arithmetic mean, total score, frequency and percentage were used for the statistical analysis of the obtained data. SPSS-20 software was used for statistical analysis of the data derived from the data collection tools. According to the results obtained from the research, it was established that there was no statistically significant difference between the technology-supported feedback of Turkish teacher candidates and the feedback they gave by traditional methods, but the feedback types showed different descriptive characteristics.
Collections