Ortaokul öğrencilerinin kimyasal bağlar konusunda sahip oldukları kavram yanılgıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışma, kimyasal bağlar konusunda öğrencilerin sahip olduğu kavram yanılgılarını tespit etmek ve bu kavram yanılgılarının giderilmesine yönelik öneriler sunmak amacıyla yapılmıştır. Kimyasal bağlar konusu fen bilgisi müfredatında öğretilen temel konulardan biridir. Bu yüzden bu konu ilerleyen yıllarda öğrencilere genişletilerek tekrar verilmektedir. Organik kimyadan reaksiyonlara, analitik kimyadan spekstroskopiye varıncaya kadar bir çok konunun temelini oluşturmaktadır. Bu yüzden öğrencilerin sahip olduğu kavram yanılgılarını tespit etmek ve gidermeye çalışmak büyük önem taşımaktadır. Bu amaçla 10 maddelik bir test geliştirilmiştir. Öncelikle 50 sekizinci sınıf öğrencisine pilot uygulama yapılmış sonrasında 2016-2017 eğitim öğretim yılında Erzincan Merkez'de beş okulda sekizinci sınıf okuyan 447 öğrenciye uygulanmıştır. Nicel veri analizi kullanılarak merkezi dağılım ölçülerine göre analiz edilmiştir. Çalışma sonuçlarına göre öğrencilerin kavramsal bağların yapısını anlamada zorlandıkları ve bu konuda kavram yanılgısına sahip oldukları bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin iyonik ve kovalent bağlar ve ametal ve metallerin sınıfldırılması konusunda kavram yanılgısına sahip oldukları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler:Fen bilgisi, İlköğretim, Kavram yanılgıları, Kimyasal bağlar The purpose of the study is defining misconceptions ve make suggestions eliminating misconceptions about chemical bonds. These concepts are some of the most basic, fundamental concepts taught in the science education curriculum. Indeed, these concepts are often revisited in each successive chemistry course that students take. This is because the concepts are central to so much of chemistry, from reactivity in organic chemistry to spectroscopy in analytical chemistry.For this propose an 10 items scale developed and applied 50 8th student for pilot practise ve applied 447 8th grade primary students attending five primary schools located in Erzincan province center during the second semester of 2016-2017 acemedic year participated in the study. The data analyzed by quantitative data analysis using central distribution measures. According to results of the study, students have difficulties and misconceptions about structure of chemical bond, concepts about ionic and covalent bond, classification of metal and non-metal elements and stabilization.Keywords: Chemistery concepts,Miscoception,Primary school, Science education,
Collections