STEM eğitiminin fen bilgisi öğretmen adaylarının problem çözme ve eleştirel düşünme becerileri üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; STEM eğitiminin fen bilgisi öğretmen adaylarının problem çözme ve eleştirel düşünme becerileri üzerine etkisinin incelenmesi ve adayların bireysel gelişimlerine katkıda bulunularak ülkemizde nitelikli bireylerin yetiştirilmesini sağlamaktır. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı 3. sınıflarında öğrenim gören öğretmen adayları ile gerçekleştirilen bu araştırmada açıklayıcı karma yöntem araştırma modeli kullanılmıştır. STEM eğitimini içeren uygulamalar aynı gruptaki 30 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öğretmen adaylarının problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerindeki değişimi belirlemek amacıyla tek gruplu öntest sontest düzeni kurulmuştur. Araştırma süresince elde edilen nicel verilerin analizi SPSS 22.0 paket programı ile nitel verilerin analizi ise içerik analizi ile yapılmıştır. Nicel verileri destekleyici nitelikteki araştırmacı tarafından hazırlanan nitel veriler açık uçlu yarı yapılandırılmış görüşme formundan oluşmakta ve adaylara tek seferde odak grup görüşmesi tekniğiyle uygulanmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerinin STEM eğitimi ile geliştiği tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının STEM eğitimi ile problem çözme ve eleştirel düşünme gibi birçok üst düzey becerilerin gelişebileceği yönünde görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının olumlu yönde gelişim gösterdikleri ifadeleriyle de tespit edilmiştir. Ayrıca, STEM'in çok yönlü yapısı ile bireylerde çok çeşitli yeni gelişmelere katkı sağladığı ortaya konulmuştur. The purpose of this research; Examining the effect of STEM education on science teacher candidates on problem solving and critical thinking skills and contributing to the individual development of candidates will enable qualified individuals to be trained in our country. Explanatory mixed method research model has been used in this research carried out with teacher candidates who are studying in 3rd grade of Erzincan Binali Yıldırım University Faculty of Education Department of Elementary Science Science Education. Applications involving STEM education were conducted with 30 teacher candidates in the same group. In the study, a single group pretest posttest order was set up to determine the change of teacher candidates in problem solving and critical thinking skills. The analysis of the quantitative data obtained during the research was made by SPSS 22.0 package program and the analysis of qualitative data by content analysis. The qualitative data prepared by the researcher supporting the quantitative data consists of the open ended semi-structured interview form and applied to the candidates at once with focus group interview technique. It was determined that problem solving and critical thinking skills of teacher candidates were improved by STEM education in the research. In addition, it has been determined that prospective teachers have the opinion that STEM education can develop many high level skills such as problem solving and critical thinking. Teacher candidates have also been identified by their expressions of positive development. In addition, STEM's multifaceted structure has contributed to a wide variety of new developments in individuals.
Collections