Resim ve nesne ilişkisi bağlamında Robert Rauschenberg resimlerinde malzeme kullanımı ve kompozisyon kurgusu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının temel problemi, resim ve nesne ilişkisi bağlamında Robert Rauschenberg resimlerindeki malzeme kullanımı ve uygulamış olduğu kompozisyon kurgularıdır. Temel alınan bu problemi çözebilmek adına resim dışı malzemenin resme ilk dâhil olduğu süreci ele alıp, malzemenin resim sanatındaki gelişimi ve değişiminin neler olduğu araştırılmıştır. Yapılan bu araştırmada malzemenin ilk etkileşim içerisinde olduğu Kübizm dönemiyle birlikte Dada hareketi başlıklar halinde sıralanarak incelenmiştir. Bu dönemlerdeki birçok eser, resim ve malzeme ilişkisi göz önünde bulundurularak değerlendirilmiştir.Bu bağlamda, çalışmada malzemenin resme dâhil edilme ve gelişim sürecini inceledikten sonra bu oluşumun kendini giderek daha ileri noktalara taşımaya başladığı Pop sanat dönemi başlıklar halinde ele alınıp sanatçıları ve eserleriyle incelenmiştir. Öte yandan sanatçı ve eserleri, resim ve malzeme ilişkisini destekleyecek biçimde analiz edilmiştir. Tez çalışmasında Pop sanat dönemin en önemli sanatçılarından Robert Rauschenberg için ayrı bir bölüm oluşturulup incelenmiştir. Yapılan bu araştırmada Robert Rauschenberg ile ilgili ele alınmış olan bölümde sanatçının yaşamı, sanat görüşü, eserleri, kulanmış olduğu malzemeler detaylı bir şekilde ele alınmış, oluşturduğu kompozisyonlar içeriksel ve biçimsel olarak incelenmiştir. Bu çalışmada dikkat çeken en önemli nokta ise Rauschenberg'in resimlerinde kullandığı malzemelerin farklılığı ve değişkenliği olmuştur. Sanatçı yaşamının ona sunmuş olduğu zorlukları göz ardı etmeksizin sınırsız bir hayal gücü ile birçok denemeler yapmıştır. Resimlerinde oluşturmuş olduğu kompozisyonlarla sanata bambaşka anlamlar kazandırmıştır. Rauschenberg resim ile nesne arasındaki uçurumu giderek azaltmış ve resimlerinde kullandığı malzemeleri kendi bağlamından kopararak onlara yeni anlamlar kazandırmıştır. Resmin organik yapısını bozmadan kullandığı malzemelerle birlikte oluşturduğu kompozisyonlar tezin önemli bir bölümünü oluşturmaktadır. Rauschenberg'in resimlerindeki malzeme kullanımı ve kompozisyon kurgusunun, resim ve nesne ilişkisi bağlamında ele alınması ise literatürdeki bir başka eksikliğin giderilmesini sağlamıştır. ANAHTAR SÖZCÜKLERRobert Rauschenberg, Resim, Nesne, Pop Sanat, Malzeme, Kompozisyon, Kolaj The main problem of this thesis is the composition fiction that applying and using of material in Robert Rauschenberg's painting in the context of painting and object relationship. To solve this main problem, by taking non-painting material the first process involved in the painting, were investigated the development and changing of materials in the art of painting. In this research with the Cubism period in which the material interacts first, Dada movement has been examined in order of titles. Many works in these periods have been evaluated considering the relationship between painting and material. In this context, after studying the process of inclusion and development of the material in the painting, The pop art period in which this formation started to take itself to a more advanced level, was examined under the titles of the art and examined with its artists and works. On the other hand, the artist and his works have been analyzed to support the relationship between painting and material. In this thesis, a separate chapter was created and examined for Robert Rauschenberg, one of the most important artists of the Pop Art period. In this research, In the chapter on Robert Rauschenberg, are discussed the life of the artists, his art opinion, his works and materials he used in details and the compositions he creates are analyzed in context and form. The most important point in this study was the difference and variability of the materials that Rauschenberg used in his paintings. The artist has made many attempts with unlimited imagination without ignoring the difficulties presented by his life. With the compositions he created in his paintings, he has brought a completely different meaning to art. Rauschenberg gradually reduced the gap between painting and object and the materials he used in his paintings, he took them out of its context and gave them new meanings. The compositions that he creates with the materials he uses without disturbing the organic structure of the painting constitute are an important part of the thesis. Using materials and composition fiction in Rauschenberg's painting provide the elimination of another deficiency in the literature in the context of the relationship between painting and object. KEY WORDS Robert Rauschenberg, Painting, Object, Pop Art, Material, Composition, Collage
Collections