Fen bilimleri öğretmenlerinin 2018 fen bilimleri dersi öğretim programına yönelik görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, 2018 yılında Türkiye'de uygulanmaya başlanan 2018 yılı Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı'na yönelik öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek için Hatay İli, Antakya ilçesinde görev yapan uygun örnekleme yöntemi ile belirlenen 30 ortaokul fen bilimleri öğretmeni ile görüşme yapılmıştır. Araştırma da nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.Araştırma sonuçları incelendiğinde, araştırmaya katılan öğretmenler, öğretim programında yer alan beşinci sınıf fen bilimleri dersi kazanımlarının sayı bakımından yetersiz olduğunu ve beşinci sınıf fen bilimleri dersi kazanım sayısının artırılması gerektiğini ifade etmişlerdir. Aynı zamanda öğretmenler fen bilimleri dersi programında özellikle altıncı ve yedinci sınıflarda kazanım sayısının fazlalığının, hedeflenen kazanımların planlanan zamanda uygulanmasına imkân tanımadığını belirtmişlerdir.Araştırmaya katılan öğretmenler, yeni fen bilimleri dersi öğretim programına eklenen `yılsonu bilim şenliği` uygulamasının, öğrencilerin öğrendiği bilgiyi kullanmasına olanak tanıması, öğrencileri kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu alan bireyler olarak konumlandırmasına imkân tanıdığını ifade etmişlerdir. Ayrıca araştırmaya katılan bazı öğretmenler deney ve gözlem yapabilmek için yeterli araç gerece sahip olmadığını, bazı öğretmenler ise deney ve gözlem yapabilmek için yeterli ders süresinin olmadığını ifade etmişlerdir.Araştırmaya katılan öğretmenlerin bir kısmı ders kitaplarının içerik, ölçme ve değerlendirme, görseller ve deney etkinliği açısından yetersiz olduğunu, fen ve mühendislik uygulamalarının ders kitaplarında yer almasının ise olumlu olduğunu ifade etmişlerdir.ANAHTAR KELİMELER: Fen Bilimleri, Öğretim Programı, Öğretmen Görüşleri, Öğrenme – Öğretme Süreci In this research, it is aimed to learn and investigate teachers' views on the middle school science curricula, which has started to be applied from 2018. In this respect, we have taken interviews with 30 in-service teachers from the city of Hatay, Antakya district chosen by the method of convenience sampling. As a qualitative research design, case study has been used. To collect the data semi structured interview forms have been used. In this qualitative study, to analyze the data content analysis method has been used.According to results of this research, the participants have found the 5th grade's number of learning outcomes so less that they have stated the number of learning outcomes should increase. Moreover, since the teachers have found the number of learning outcomes too many, especially for 6th and 7th grades, they have difficulty to achieve the learning outcomes on scheduled time.Participants, since it allows students to put the knowledge that they have gained into practice and puts the students into a place where they take responsibility of their own learning process, found the application of `year-end science festival` in new science curricula beneficial. Another important finding of this research is teachers' complaints about having lack of time and equipment to carry out the experiments and observations relating with subject matters.In this research, some participants have stated that they have found the textbooks insufficient in terms of content, assessment and evaluation, visual elements and experiments however they think having `science and engineering applications` in textbooks is beneficial.KEY WORDS: Science Education, Curriculum, Teachers' View, Teaching & Learning Process
Collections