Üstün yetenekli ve zekâlı öğrencilerde stem eğitiminin özdüzenleme, fen` e yönelik motivasyonları ve epistemolojik inançlarına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Doğu Anadolu'nun orta ölçekli bir ilinde yer alan Bilim ve Sanat Merkezinde öğrenim görmekte olan üstün yetenekli ve zekâlı öğrencilerde STEM eğitiminin özdüzenleme, fen öğretimine yönelik motivasyonları, ve epistemolojik inançlarına etkisinin olup olmadığını tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verilerinin toplanmasında karma araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu üstün yetenekli tanısı konulmuş 5. ve 6. sınıf düzeyindeki 20 öğrenci oluşmaktadır. Öğrencilere etkinlikler başlamadan önce Öz Düzenleyici Öğrenme Stratejileri Ölçeği (ÖÖSÖ), Epistemolojik İnançlar Anketi ve Fen Öğrenimine Yönelik Motivasyon Ölçeği uygulanmıştır. Her etkinlikten sonra öğrencilere yansıtıcı günlükler doldurtulmuş ve tüm etkinlikler bittikten sonra bireysel görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizi SPSS paket programında analiz edilmiştir. Nitel verilerin analizinde ise yapılan görüşmeler bilgisayar ortamına aktarılmış gerekli içerik analizinin yapılarak kod ve kategoriler belirlenerek oluşturulmuştur. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgularda Öz Düzenleyici Öğrenme Stratejileri, Epistemolojik İnançlar Anketi ve Fen Öğrenimine Yönelik Motivasyon Ölçeği ön test- son test puanları arasında anlamlı bir fark elde edilmiştir. Yapılan görüşmeler ve günlüklerden elde edilen sonuçlar ile birlikte öğrencilerin eğitimlerde özgüven, motivasyon ve fen derslerine yönelik tutumlarında olumlu değişiklikler gözlemlenmiştir. Elde edilen tüm bu sonuçlardan yola çıkarak yapılacak diğer çalışmalara ilişkin alan yazıları için öneriler sunulmuştur. The purpose of this study was to determine whether STEM education in gifted and talented students studying at the Science and Art Center located in a medium-sized province of Eastern Anatolia influences self-regulation, motivation for science teaching, and epistemological beliefs. Mixed research design has been used in the collection of research data. The study's study group consisted of 20 students at the 5th and 6th grade level who had gifted talent. Self-Regulatory Learning Strategies Scale (ESPS), Epistemological Beliefs Questionnaire and Motivational Scale for Science Learning were applied to students before the events started. Reflective diaries were filled in after each event and individual interviews were held after all events were over. Analysis of the data was analyzed in the SPSS package program. In the analysis of the qualitative data, the interviews were transferred to the computer environment and the codes and categories were determined by analyzing the necessary content. The results of the study showed that there was a significant difference between the self-regulatory learning strategies, the epistemological beliefs questionnaire, and the pre-test-post test scores of the Motivation Scale for Science Learning. Positive changes were observed in the attitudes of the students towards self-confidence, motivation and science courses of education with the results obtained from interviews and diaries. Suggestions for the field works related to other works to be done by way of all the results obtained are presented.
Collections