Altıncı sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme becerilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ilköğretim altıncı sınıfta okuyan öğrencilerin Matematiksel Modelleme (MD) süreç becerilerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden öğretim deneyi (Teaching experiment) kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında Doğu Anadolu Bölgesinin nüfus açısından yüksek olan bir ilin bir ilçesindeki bir ortaokulda öğrenim gören toplam 22 (10 kız, 12 erkek) altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcıların hepsi aynı şubede öğrenim görmektedirler. Çalışma gurubu, kolay ulaşılabilir örnekleme kuralına uygun olarak belirlenmiştir. Matematiksel modelleme etkinliği bir pilot ve bir gerçek uygulama olmak üzere iki aşama şeklinde üç hafta 12 ders saatinde gerçekleştirilmiştir. Veriler sınıf içi gözlem notları, öğrencilerin çalışma kâğıtları, video kayıtları ve videoların yazıya dönüştürülmesi yardımıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde; betimsel ve içerik analizi kullanılmıştır. Bu çalışma sonucunda; öğrencilerin MD etkinlikleri sürecinde ileri sürdükleri görüşlerin bir veriye veya gözleme dayanmadığı görülmektedir. Yine bu süreçte daha önceden öğrendikleri sembol, kural ve işlemleri etkili bir şekilde kullandıkları hatta önceden öğrenmedikleri sembol, kural ve işlemleri kendilerince ürettikleri görülmektedir. Son olarak, MD etkinliği sürecinde öğrencilerin, farklı matematiksel modeller ileri sürdükleri fakat model oluşturmadan önceki basamaklar olan kabullerde bulunma ve elde edilen modelin gerçek hayatta geçerliliğini test etme sürecinde yetersizliklere sahip oldukları görülmektedir. The purpose of this study is to reveal the mathematical modeling (MD) process skills of students studying in the sixth grade of elementary education. Teaching experiment, one of the qualitative research methods, was used in the research. The study group of the study consists of a total of 22 (10 female, 12 male) sixth grade students studying in a secondary school in a district of a province with a high population in Eastern Anatolia in the 2018-2019 academic year. All participants attend the same branch. The study group was determined in accordance with the easily accessible sampling rule. The mathematical modeling activity was conducted in three weeks 12 lecture hours in the form of two phases, one pilot and one actual practice. The data was collected with the help of in-class observation notes, students' working papers, video recordings and transcripts. As a result of this study; It is seen that the students' views put forward during MD activities are not based on data or observation. In this process, it is also seen that they effectively use symbols, rules and operations that they have learned before, or even produce symbols, rules and operations that they have not learned before. Finally, it is seen that in the MD activity process, students propose different mathematical models but have inadequacies in the process of making assumptions which are the steps before model building and testing the validity of the model obtained in real life.
Collections