8. sınıf öğrencilerinin toprak ve tarıma yönelik metaforik algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, sekizinci sınıf öğrencilerinin `Toprak` ve ''Tarım'' kavramına ilişkin sahip oldukları metaforları belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya 2018-2019 eğitim- öğretim yılında Mersin ilinde bulunan Pirireis Ortaolkulu ve Muhittin Develi Ortaokullarında öğrenim gören 531 öğrenci katılmıştır. Araştırma verileri yarı-yapılandırılmış anket formu yoluyla elde edilmiştir. Açık uçlu anket soruları ''Toprak …………'ya benzer/gibidir. Çünkü ………… sorusu ile Tarım ........'ya benzer/ gibidir. Çünkü .............'' formatındadır. Toplanan verilerin analiz edilmesi ve yorumlanmasında içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; öğrenciler toprak kavramı için 93 metafor üretmişlerdir. Toprak için üretilen metaforların yüzde olarak en fazla olan metaforların insan, hayat ve anne olduğu tespit edilmiştir. Öğrenciler tarım kavramına yönelik 84 metafor üretmişlerdir. Üretilen metaforların emek ve hayat kavramlarının en fazla üretilen metaforlar olduğu görülmektedir. This study was conducted to determine the metaphors of eighth grade students about the concept of `Soil` and 'Agriculture'. 531 students from Pirireis Secondary School and Muhittin Develi Secondary School in Mersin participated in the study in the 2018-2019 academic year.The research data were obtained through a semi-structured questionnaire. Open-ended survey questions are similar to / like 'Soil' …………. Because with the question Tarım Agriculture ........ is similar / similar. Because ............. ınd 'format. Content analysis method was used to analyze and interpret the collected data.According to the findings; students produced 93 metaphors for the concept of soil. It was determined that the most metaphors produced for soil were human, life and mother. Students produced 84 metaphors for the concept of agriculture. It is seen that the concepts of labor and life are the most produced metaphors.
Collections