Öğrenme amaçlı yazmanın akademik başarıya etkisi ve öğrencilerin yazmaya yönelik tutumlarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Doğu Anadolu'nun bir ilinde yer alan bir ilköğretim okulunun 4. Sınıfında öğrenim görmekte olan öğrencilerin öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri ilebirlikte yazmaya yönelik tutumlarını ve akademik başarılarına etkisinin olup olmadığını tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verilerinin toplanmasında nicel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 4. Sınıf düzeyindeki 100 öğrenci oluşmaktadır. Öğrencilere etkinlikler başlamadan once deney ve control gruplarına YYT ölçeği ve ABT uygulanmıştır. Daha sonra `Madde ve Değişim` ünitesi her iki grupta da işlenmiştir. Deney grubu öğrencileri mektup yazarken control grubu öğrencileri ise özet yazmışlardır. Ünite bitiminde her iki grupta da YYT ölçği ve ABT son test olarak uygulanmıştır. Verilerin analizi SPSS paket programında analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgularda akademik başarı testinde deney grubunun lehine anlamlı sonuç çıkarken yazmaya yönelik tutum ölçeği ön test- son test puanları arasında anlamlı bir fark elde edilmemiştir. Elde edilen tüm bu sonuçlardan yola çıkarak yapılacak diğer çalışmalara ilişkin alan yazıları için öneriler sunulmuştur. The aim of this study was to determine whether students attending 4th grade of an elementary school in a province of Eastern Anatolia and their attitudes towards writing together with learning activities and their effect on academic achievement. Quantitative research design was used to collect the data of the study. The study group consisted of 100 4th grade students. Before the start of the activities, the experimental and control groups were administered the YYTÖ and ABT. Subsequently, the `Substance and Change` unit was processed in both groups. While the experimental group students wrote letters, the control group students wrote a summary. At the end of the unit, the YYTÖ and ABT were applied as posttest in both groups. Data analysis was analyzed using SPSS program. In the results of the study, while there was a significant result in favor of the experimental group in the academic achievement test, no significant difference was found between the pre-test and post-test scores of writing attitude scale. Based on all these results, suggestions for field studies related to other studies are presented.
Collections