Stem ve stem temelli robotik etkinliklerin fen öğrenmede zihinsel risk alma ve sorgulayıcı becerilerin gelişimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma STEM ve STEM temelli robotik etkinliklerin fen öğrenmede zihinsel risk alma ve yordayıcılarına ilişkin algıları ile fen'e yönelik sorgulayıcı öğrenme becerilerinin gelişimine etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırma örneklemini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Erzincan İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı bir lisede öğrenim gören 35 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada öğrencilerin; fen öğrenmede zihinsel risk alma ve yordayıcılarına ilişkin algıları ile fen'e yönelik sorgulayıcı öğrenme becerilerin gelişimindeki değişimi belirlemek amacıyla tek gruplu öntest sontest deseni oluşturulmuştur. Araştırma süresince elde edilen nicel verilerin analizi istatistiksel yöntemler ile nitel verilerin analizi ise içerik analizi ile yapılmıştır. Araştırmada nicel verilerin elde edilmesinde `fen öğrenmede zihinsel risk alma ve yordayıcılarına ilişkin algıları, fen'e yönelik sorgulayıcı öğrenme becerileri algısı ölçekleri` ile ''mülakat formu` kullanılmıştır. Nicel verileri destekleyici nitelikteki araştırmacı tarafından hazırlanan nitel veriler açık uçlu görüşme formundan oluşmaktadır. 14 hafta boyunca öğrenciler ile STEM ve STEM temelli robotik etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda; fen öğrenmede zihinsel risk alma ve yordayıcılarına ilişkin algı ön test ve son test puanları arasında anlamlı fark tespit edilememiştir. Fen'e yönelik sorgulayıcı öğrenme becerileri algısı ölçeklerinin öntest ve sontest puanları arasında, anlamlı bir farklılık olduğu ve olumlu yönde gelişim gösterdikleri ifadeleriyle de tespit edilmiştir. This study was conducted to investigate the effects of STEM and STEM-based robotic activities on mental risk taking and predictors in science learning and the development of inquiry-oriented learning skills. Mixed method was used in the research. The sample of the study consisted of 35 students studying in a high school affiliated to Erzincan Provincial Directorate of National Education in 2017-2018 academic year. In the research; A single group pre-test posttest design was developed to determine the changes in the development of questioning learning skills towards science and their perceptions about mental risk taking and predictors in science learning. The quantitative data obtained during the study were analyzed by statistical methods and the qualitative data were analyzed by content analysis. In the study, alg perception of mental risk taking in science learning and predictors, questioning learning skills perception scales ölçekl and 'interview form yönelik were used to obtain quantitative data. Qualitative data prepared by the researcher supporting the quantitative data consist of an open-ended interview form. STEM and STEM-based robotic activities were held with the students for 14 weeks. Findings obtained as a result of the research; There was no significant difference between pre-test and post-test scores on perception of mental risk taking and predictors in science learning. It was also determined that there was a significant difference between the pre-test and post-test scores of the inquiry-based learning skills perception scales towards science.
Collections