Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin engellilere yönelik tutumlarının öz yeterlilikleri açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Engellilere Yönelik Tutumlarının Öz Yeterlilik Açısından İncelenmesi Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin engelli bireylere yönelik tutumlarını öz yeterlilikleri açısından incelemektir. Araştırmanın evrenini, 2017 – 2018 eğitim öğretim yılında Hatay ili Mustafa Kemal Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu' nda okuyan toplam 295 (110 kadın, 185 erkek ) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, Yuker vd. (1970 ) tarafından geliştirilen ` Attitudes Towards Disabled Person ` skalasının, Özyürek (1977 ) tarafından Türkçe' ye uyarlanan ` Yetersizlikten Etkilenmiş Kişilere Yönelik Tutum Ölçeği` ve Sherer ve ark. (1982 ) tarafından geliştirilmiş, Yıldırım ve İlhan (2010 ) tarafından Türkçe' ye çevrilen ` Genel Öz- Yeterlilik Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 20.0 paket programı kullanılmıştır. Normal dağılıma bakmak için Kolmogorov - Smirnow testi uygulanmıştır. Alt problemlere bağlı verilerin çözümlenmesinde Mann Whitney U testi, ilişkisiz örneklemler için Kruskal Wallis H testi uygulanmıştır. Çalışmanın sonuçlarına ilişkin verilere bakıldığında; 18-22 yaş aralığında olan öğrencilerin genel öz yeterlik algılarının yaşları 23-31 aralığında olan öğrencilere göre anlamlı derecede yüksek olduğu bulunmuştur. Ayrıca, 18-22 yaş aralığında olan öğrenciler ile 23-31 yaş aralığında olan öğrencilerin yetersizlikten etkilenmiş kişilere yönelik tutumlarının da benzer olduğu belirlenmiştir. Kadın ve erkek öğrencilerin genel öz yeterlilik algıları ve yetersizlikten etkilenmiş kişilere yönelik tutumlarının benzerlik gösterdiği gözlenmiştir. Farklı sınıf düzeylerinde eğitim gören öğrencilerin genel öz yeterlilik algıları ve yetersizlikten etkilenmiş kişilere yönelik tutumlarının benzerlik gösterdiği belirlenmiştir. Farklı aile gelir durumuna sahip öğrencilerin genel öz yeterlilik algıları ve yetersizlikten etkilenmiş kişilere yönelik tutumlarının benzerlik oldukları belirlenmiştir. Ailesinde engelli birey olan ya da olmayan öğrencilerin genel öz yeterlilik algıları ve yetersizlikten etkilenmiş kişilere yönelik tutumlarının benzerlik oldukları bulunmuştur. Engelli bir birey ile etkileşimde bulunan öğrencilerin bir işten yılmama durumları ve o işte ısrarcı olmaları, engelli bireyle hiç etkileşimde bulunmayan öğrencilere göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Özel eğitim, tutum, yeterlilik, engelli, spor. Examination in Terms of Self-efficacy of the Attitudes of the Students of Physical Education and Sports Collage Towards the Disabled The aim of this study is to examination in terms of self-efficacy of the attitudes of the students of physical education and sports collage towards the disabled . The student 's universe constitutes a total of 295 (110 female, 185 male) students attending the Mustafa Kemal University School of Physical Education and Sports in Hatay province in 2017 - 2018 academic year.In the study, Yuker et al. Attitudes Towards Disabled Person `scale developed by Özyürek (1977),` Attitude Scale for Affected People with Inadequacy `and Sherer et al. (General Self-Sufficiency Scale) translated into Turkish by Yildirim and İlhan (2010) was used.SPSS 20.0 package program has been used to analyze the data. Kolmogorov-Smirnow test was applied to look for normal distribution. Mann Whitney U test was used to analyze data related to the sub-problems, and Kruskal Wallis H test was used for unrelated samples.When we look at the data regarding the results of the study; Found that students with a range of 18-22 years of age had significantly higher self-efficacy perceptions than students with a range of 23-31 years. In addition, it was determined that the students who are between the ages of 18-22 and those who are between the ages of 23-31 are similar in their attitudes towards the affected people. The general self-efficacy perceptions of the male and female students and their attitudes towards the affected people were similar. It was determined that the students who attended different class levels showed similar general self-efficacy perceptions and attitudes towards people affected by disability. It was determined that the students with different family incomes had similar general self-efficacy perceptions and attitudes toward people affected by disability. Students with and without disabilities in their families were found to have similar general self-efficacy perceptions and attitudes toward people affected by disability. It has been determined that students who interact with an individual with disabilities are more likely to be uninvited and more insistent than those who have never interacted with the disabled.Key Words: Soccial life, attitude, sufficiency, disabled, sport.
Collections