8. sınıf öğrencilerinin genel akademik başarıları ile matematik başarıları, üst bilişsel farkındalıkları ve yansıtıcı düşünmeleri arasındaki ilişkiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin genel üst bilişsel farkındalık düzeyleri, matematiksel üst biliş farkındalık düzeyleri, problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme beceri düzeylerini tespit etmek, cinsiyetin bu düzeyler üzerinde etkili bir faktör olup olmadığını belirlemek ve bu düzeyler ile genel karne notu ve matematik karne notu arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın örneklemini Türkiye'nin Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde, yüksek ölçekli bir ilinde yer alan ve sekizinci sınıfa devam eden 365 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak biliş üstü yeti envanteri, ortaokul öğrencilerine yönelik matematiksel üst biliş farkındalık ölçeği, problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisi ölçeği, genel karne notu ve matematik karne notu kullanılmıştır. Verilerin analizi için betimsel istatistikler, bağımsız gruplar t-testi, korelasyon analizi ve regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin genel üst bilişsel farkındalık düzeyleri, matematiksel üst biliş farkındalık düzeyleri ve yansıtıcı düşünme beceri düzeylerinin orta düzeyde olduğu ve cinsiyetin genel ve matematiksel üst biliş farkındalık üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca bu değişkenler arasında orta veya yüksek düzeyde ilişki söz konusu olup bu değişkenlerin hepsi birlikte genel karne notunun % 80 ini yordamaktadır. The aim of this research is to determine the general metacognitive awareness levels, mathematical metacognitive awareness levels, reflective thinking skill levels of problem solving for eight grade students, to determine whether gender is an effective factor on these levels and to examine the relationship between these levels and the general scorecard grade mathematics scorecard grade. The working group's research in Turkey's southeast, mid-sized 365 students who continue to constitute located in the province and eight grade. In the research, metacognitive ability inventory, mathematical metacognition awareness scale for secondary school students, reflective thinking skill scale for problem solving, general scorecard grade and mathematics scorecard grade were used as data collection tools. Descriptive statistics, independent group t test, correlation analysis and regression analysis were used for data anaysis. As a result of the study, it was determined that the students general metacognitive awareness levels, mathematical metacognitive awareness levels and reflective thinking skill levels were moderate and gender had a statistically significant effect on general and mathematical metacognitive awareness. In addition, there is a moderate or high relationship between these variables and all of these variables predict 80% of the general scorecard grade.
Collections