Spor eğitimi alan lise öğrencilerinin metafor düzeyleri akademik özyeterlilik ve yaşam kalitesinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Spor Eğitimi Alan Lise Öğrencilerinin Metafor Düzeyleri AkademikÖzyeterlilik ve Yaşam Kalitesinin İncelenmesiBu çalışma liselerde okuyan öğrencilerin görüşleri doğrultusunda okul metaforları,akademik öz yeterlik ve lise yaşam kalitesi arasındaki ilişkiyle bireylerin demografikdeğerleri arasında duruma ortaya koyma yönelik yapılmıştır.Araştırmada, mevcut durumu ortaya çıkartmayı amaçlayan betimsel taramaya veilişkisel taramaya yönelik bir yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2016-2017eğitim-öğretim yılında Hatay İli Antakya ilçesinden tesadüfi örneklem yöntemi ile seçilen6 farklı lise de eğitim gören 222 (Kadın: 49, Erkek:179) öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama araçları olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen `KişiselBilgi Formu`, Jeruselam ve Schwarzer (1981) tarafından geliştirilmiş, Ekici ve ark. (2011)tarafından Türkçe'ye çevrilmiş `akademik öz yeterlilik ölçeği`, Döş (2011) tarafındangeliştirilen `okul metaforları ölçeği` ve Sarı, Ötünç ve Erceylan (2007) tarafındangeliştirilen lise öğrencilerinin okullarındaki yaşam kalitesine yönelik `liselerde yaşamkalitesi ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizinde, katılımcıların kişisel özelliklerinibetimleyici frekans ve yüzde dağılımları çıkarılmış, ölçeklere verilen cevapların aritmetikortalamaları ve standart sapmaları hesaplanmıştır. Normallik testi, Kolmogorov-Smirnovnormallik testi sonucunda parametrik dağılım gösteren anket bölümlerine iki bağımsızdeğişken için t- testi, ikiden fazla bağımsız değişkenler için tek yönlü varyans analizi diğeradıyla ANOVA testi uygulanmıştır.Araştırma sonuçlarına göre spor eğitimi alan lise öğrencilerinin değişken açısındanYaş, Cinsiyet, Spor yapma durumları ve Sınıf değişkenleri göz önüne alındığındaçalışmanın istatistiği sonuçlarına göre anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. The Investıgatıon of The Relatıonshıp Between School Methods and Academıc Self-Qualıty and Hıgh School Lıfe Qualıty ın Lıttle Students 'VıewsIn this study, the relationship between school metaphors, academic self-efficacyand high school quality of life in accordance with the opinions of the students in highschools was examined by applying the scale of the general self-efficacy scale and theattitude scale towards the affected individuals.In the first part of the thesis, the importance and aim of the thesis, the second partof the school metaphors, academic self-efficacy and the conceptual framework related tothe quality of life in the high school, in the third part the results of the survey and theinterpretation of the findings were made and in the fourth part the results related to thequality of life, the results of the school metaphor The results of the survey about schoolmetaphors, academic self-efficacy and high-school quality of life were tried to bepresented.
Collections