Nöroşirürji kliniğinde yatan hastaların hemşirelerden beklentileri ve mevcut uygulamalar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hasta memnuniyeti, sağlık hizmetlerinin bir sonucu ve genellikle bakım kalitesinin bir göstergesi olarak kabul edilmektedir. Aynı zamanda, hemşirelik bakımının değerlendirilmesi ve kalitenin belirlenmesinde bir geri bildirim sağlamaktadır. Hasta beklentilerinin karşılanması hasta memnuniyetinin sağlanmasında önemli bir etkendir. Çalışmamızda nöroşirürji kliniğinde yatan hastaların hemşirelik bakımına ilişkin beklentileri ve karşılanma durumu sorgulanarak hastaların hemşirelik bakım hizmetlerine dair düşünceleri hakkında bilgi edinilmesi ve bu bilgiler ışığında hemşirelik bakımının kalitesinin geliştirilmesi amaçlandı.Araştırma, Afyon Kocatepe Üniversitesi Ahmet Necdet Sezer Araştırma ve Uygulama Hastanesi'nde, Ocak 2008-Eylül 2008 tarihleri arasında, Nöroşirürji Kliniği'nde yatarak tedavi gören 90 hasta üzerinde gerçekleştirildi. Verilerin elde edilmesinde; Kişisel Bilgi Formu ile birlikte Newcastle Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Ölçeği ve Hemşirelik Bakımına İlişkin Beklentiler ve Karşılanma Durumu Soru Formu kullanıldı. Verilerin değerlendirmesinde; yüzdelik dağılımlar, one way ANOVA, t- testi, ki-kare testi uygulandı.Yaptığımız çalışmada hastaların %41,1'inin 40-59 yaş grubunda, %66,7'sinin kadın, %86,7'sinin evli, %53,3'ünün ilkokul mezunu oldukları, %63,3'ünün ev hanımı ve %98,9'unun bir sosyal güvencesinin olduğu belirlendi. Ayrıca hastaların %85,6'sının daha önce hastane deneyiminin olduğu, %81,1'inin kendi isteği ile hastaneye başvurmuş olup yatışının yapıldığı ve %71,1'inin 1-10 gün arasında hastanede yatmakta olduğu saptandı. Hastaların büyük bir kısmının aldıkları hemşirelik bakımından memnun ya da çok memnun olduğu, genel memnuniyet düzeyinin 73,32±13,42 olduğu belirlendi. En yüksek 3,91±0.80 memnuniyet ortalaması ?hemşirelerin mahremiyetinize gösterdikleri saygıdan?, olmasına karşın en düşük memnuniyet ortalaması 3,39±1,08 ile ?hemşirelerin size durumunuz ve tedavinizle ilgili yeterli bilgi vermelerinden? olduğu saptandı. Hastaların yaşı, cinsiyeti, eğitim durumu, mesleği, medeni durumu, sosyal güvence durumu, daha önceki hastane deneyimi, hastaneye yatış şekli ve yatış süresinin hemşirelik bakımından memnuniyetlerini etkilemediği saptandı. Hastaların hemşirelerden beklentilerini ve karşılanma durumların sorguladığımız bölümde genel olarak hastaların hasta kabulüne ve tedaviye ilişkin beklentileri yüksek iken günlük yaşam aktiviteleri ve ziyaretlerle ilgili beklentileri daha düşük bulunduSonuç olarak; nöroşirürji kliniğinde yatan hastaların aldıkları hemşirelik bakımından genel olarak memnun oldukları ancak hastaların kliniklere kabulü, tetkik ve tedaviler , hastalığın gidişatı konularında hastaların daha fazla bilgilendirilmesi ve hastalarla daha fazla iletişim kurulması gerektiği saptandı. Memnuniyet düzeyini artırmak amacıyla hemşirelere hasta memnuniyeti ve hasta memnuniyetini etkileyen faktörler hakkında hizmet içi eğitim verilmesi önerilebilir.Anahtar Kelimeler: 1. Bakım kalitesi 2. Hasta beklentileri 3. Hastalık4. Hasta memnuniyeti 5. Hemşirelik bakımı Patient satisfaction is accepted as the result of service and an indicator about quality of service. At the same time patient satisfaction analyses are reliable data to evaluate the nursing care and to define the quality of care. Level to be met of patients expectations is an important indicator for patient satisfaction. In our study we aimed both to get knowledge thoughts of patients about nursing care by questioning expectations of inpatients in neurosurgery clinic and to develop the quality of nursing care.The research carried out on 90 inpatient in Neurosurgery Clinic of Afyon Kocatepe University Ahmet Necdet Sezer Research Hospital between Jauary 2008 and December 2008. To analyse the data we used Form of Personal Information, Newcastle Satisfaction with Nursing Care Scale, and The Expectation From Nursing Care and Current Practices Questionaire. The data analysed by persentage distrubition, one way ANOVA test, t test, and ki-kare test.In the study, %41,1 of patients were 40-59 years, %66,7 were female, %86,7 were married, %53,3 had graduated from primary school, %63,3 were housewives and %98,9 of patients had health insurance. Also %85,6 of patients were hospitalized in past, %81,1 of patients applied by themselves and hospitalized, %71,1 of them stayed for 1-10 days in clinic. In the study the level of patients? satisfaction with nursing care during their recent hospital stay are investigated. Most of patients were rated their satisfaction ?quite satisfied? and ?very satisfied?. In generally the level of satisfaction score was 73,32±13,42. The highest score about mean of satisfaction level was 3,91±0,80 ?the amount of privacy nurses gave you?, and the lowest score was 3,39±1,08 ?the amount of information nurses gave to you about your condition and treatment?. And patients ages, gender, educational status, professional status, marital status, previous hospital experiences, staying mode and staying period were not efficient on patient satisfaction with nursing care. In the chapter, patient expectations with nursing care and to be met of patient expectations are questionaried, its defined that although the patiens have high level expectations about patient acception and cure, they have lover level expectations about usual living activities and patient visits.Consequently, its determined that; the inpatients are generally satisfied with nursing care but they had to be more informed about acception procedure, analyses and treatment and the condition of disease. The patients also expects more comminication activities with neurosurgery services. In order to get satisfaction level higher, training courses can be given about patient satisfaction and about effective factors on patient satisfaction, to the nurses.Key words: 1. İllness 2. Nursing care 3.Patient expectation4. Patient satisfaction 5. Quality care
Collections