Ortaokul öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerini azaltmak için gerçek sınıf ve okul ortamında bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın temel amacı, matematik kaygısına sahip olan öğrencilerin gerçek sınıf ve okul ortamlarında matematik başarılarını artırma uygulamasıyla matematik kaygı düzeylerinin azaltılıp azaltılmayacağını araştırmaktır. Matematik kaygısıyla ilgili alan yazın incelendiğinde yapılan araştırmaların çoğunda tarama yönteminin kullanıldığı görülmektedir. Bu çalışmada farklı olarak eylem araştırması yöntemi kullanılarak gerçek okul ortamında bir uygulama gerçekleştirilmiş ve değerlendirmeler yapılmıştır. Araştırma 2018/2019 eğitim öğretim yılının birinci döneminde Doğu Anadolu Bölgesi'nin orta ölçekli bir ilinde sosyo-ekonomik yönden ve akademik başarı seviyesi açısından zayıf olan bir ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Uygulama sekiz hafta sürmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu altıncı sınıf öğrencileri ve bu öğrenciler arasındaki matematik kaygı düzeyi en yüksek olan iki öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler; matematik kaygı ölçeği, e-okul ders notları, il geneli deneme sınavları sonuçları, araştırmacı gözlem ve günlük notları ve yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmıştır. Nicel verilerin çözümlenmesinde puanlar standart z-puanına dönüştürülmüş, sonrada bu z puanları grafik üzerinde yorumlanmıştır. Nitel veriler ise betimsel analiz kullanılarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Son olarak nicel ve nitel verilerden elde edilen sonuçlar beraber yorumlanmıştır. Buna göre, uygulama sonunda iki öğrencinin de matematik ders başarılarının arttığı görülmüştür. Öğrencilerden birinin matematik kaygı düzeyinin azaldığı diğer öğrencinin ise kaygı puanının artarken düzeyinin değişmediği görülmüştür. Sonuç olarak matematik başarısı artırıldığında matematik kaygısının azaltılabileceği görülmüştür. Bunun yanı sıra öğrencilerin matematik ders başarısındaki artış matematikle doğrudan veya dolaylı ilişkisi olan fen bilimleri ve sosyal bilgiler derslerindeki başarıya da olumlu anlamda katkı sağlamaktadır. Bu çalışma matematik ders başarısı artırılarak, kaygı ve yetersizlik duygusu gibi tutumların değiştirilebileceği ve böylece başarısızlık, yetersizlik ve kaygı arasındaki döngünün olumlu yönde kırılabileceğiyle ilgili delil sunmaktadır. The basic aim of this study is to investigate whether the level of math anxiety of students who have math anxiety can be reduced with the application for increasing mathematics achievement in real class and school environment or not. As the relevant literature related to the math anxiety was investigated, it is observed that the scanning method was employed in most of the conducted studies and the current situation is tried to be put forward. In this present study, In this study, this application was realized in real school environment by using action research method and results were evaluated. The research was carried out in a middle school with low socio-economic and academic achievement in a medium-sized province in terms of population of Eastern Anatolia Region in the 2018-2019 academic year. The application continued for eight weeks. The study group consisted of all of the sixth-grade students and two students with high level of math anxiety selected among them. The qualitative and quantitative data in the research were collected with the mathematical anxiety scale, e-school course scores, general trial test results, researcher observation and daily notes and structured protocols. In the analysis of the quantitative data the gathered scores were converted to standard z-scores, then these z scores were interpreted on graph. The qualitative data were analysed and interpreted using the descriptive analysis. Finally, the results gathered from the qualitative and quantitative data were interpretted together. Accordingly, at the end of the application, it was found that both of the students' mathematical achievement levels increased. It was observed that the math anxiety level of one of the students decreased; on the other hand, although the anxiety score of other students increased, anxiety level did not change. Consequently, it was found that as the mathematical achievement increases, math anxiety decreases. In addition, the increase in the mathematical achievements of the students contributes positively to the achievemement in science and social studies courses which have direct or indirect relationship with mathematics. This study, negative beliefs and attitudes such as anxiety and inadequacy can be changed by increasing the success of mathematics courses; thus, the cycle between failure, inadequacy and anxiety can be broken.
Collections