Öğretmen adaylarına yönelik matematik okuryazarlığı başarı testinin geliştirilmesi ve uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı başarılarını belirlemeye yönelik bir başarı testi geliştirmek ve bu test ile katılımcıların başarı düzeylerini farklı değişkenlere göre betimlemek amaçlanmıştır. Araştırmada nicel yaklaşımın tarama deseni kullanılmıştır. Araştırma 2 farklı devlet üniversitesinin ilköğretim matematik öğretmenliği lisans programında öğrenim gören 211 katılımcıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri araştırma sürecinde geliştirilen Matematik Okuryazarlığı Başarı Testi ile elde edilmiş ve bu testin KR-20 güvenirlik katsayısı 0,78 olarak hesaplanmıştır. Geliştirilen testin ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı başarı düzeylerini belirlemede geçerli ve güvenilir bir test olduğu belirtilebilir. Araştırma sonunda katılımcıların, matematik okuryazarlığı başarılarının orta düzeyde olduğu, bazı sınıf düzeylerine göre başarı testinden elde ettikleri puanların anlamlı olarak farklılaştığı, lise türü ve cinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılık bulunmadığı belirlenmiştir. Matematik okuryazarlığı değerlendirme boyutlarından matematiksel içerik boyutunda en çok başarı belirsizlik ve veri alt başlığında, matematiksel süreç boyutunda ise en çok başarı yorumlama-değerlendirme alt başlığında gösterilmiştir. Araştırma sonunda ilköğretim matematik öğretmenliği lisans eğitiminde nicelik ve formüle etme becerilerini geliştirici öğretim etkinliklerine ağırlık verilmesi önerilebilir. Aim of this study is to improve an achievement test for preservice mathematics teachers of primary education and so specify the mathematical literacy success levels of the participants in different factors. This study is in survey model which is one of quantative research methods. This work is practised with 211 participants, who are undergraduate math teaching students of 2 different state universities. Research datas are attained with the math literacy achievement test, which is developed during the study and what's KR-20 reliability coefficient is found as 0,78. It is statable that the developed test is valid and confidential for determining the math literacy success level of preservice math teachers. In the end of this work it is established that the math literacy level is intermediated, that the scores changed significantly in some class levels and that there isn't any pointed discrepancy in high school types and gender. The most success in math content, a consideration of math literacy is shown in uncertainty and data subheading; and the most success in math process is shown in interpret/evaluate subheading. In the end of the research it can be recommended that in elementary mathematics teaching undergraduate education is focused on teaching activities that improve the quantity and formulation skills.
Collections