Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin duygusal zekâ ve karar verme stillerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin duygusal zekâ ve karar verme stillerini bazı demografik özellikleri açısından incelenmesi ve öğretmenlerin duygusal zekâ düzeyleri ile karar verme stillerini arasındaki ilişkinin irdelenmesi amaçlanmaktadır.Araştırmaya, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı farklı kademelerdeki okullarda görev yapan Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri tesadüfi örneklem yöntemi ile seçilen 480 kadın ve erkek Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni oluşturmuştur.Araştırmada veri toplama aracı olarak; Katılımcıların demografik özelliklerini yansıtan Kişisel Bilgi Formu ve Duygusal Zekâ Ölçeği ve Melbourne Karar Verme Ölçeği kullanılacaktır. Ölçme araçlarının katılımcılara uygulanması için Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nden gerekli izinler alınacak ve ölçeğin kullanımına ilişki katılımcılara detaylı açıklama yapılarak gönüllülük esasına göre ölçekler araştırmacı tarafından bizzat uygulanacaktır.Araştırma sonucunda; karar verme stilleri alt boyutları ile cinsiyet değişkeni, medeni durum değişkeni, öğretmenlerin eğitim durumu değişkeni, öğretmenlerin öğretmenlik yaptığı kademe değişkeni, öğretmenlik yapılan yerleşim birimi değişkeni, yaş değişkeni ve mesleki kıdem değişkeni arasında; duygusal zekâ ölçeği alt boyutları ile cinsiyet değişkeni, medeni durum değişkeni, öğretmenlerin eğitim durumu değişkeni, öğretmenlerin öğretmenlik yaptığı kademe değişkeni, öğretmenlik yapılan yerleşim birimi değişkeni, yaş değişkeni ve mesleki kıdem değişkeni arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılaşmalar olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca karar verme ile duygusal zekâ ölçeği alt boyutları puan ortalamaları arasında da istatistiksel olarak anlamlı farklılaşmalar tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Beden eğitimi ve spor, karar verme, duygusal zekâ ölçeği This research is intended to examine the emotional intelligence and decision making styles in terms of demographic characteristics and, the relationship between emotional intelligence and decision making styles of Physical Education and Sports Teachers.This research is created with 480( four hundred and eighty) Physical Education and Sports Teachers who work in different positions in schools assigned by Hatay Provincial Directorate of National Education and, chosen with random sampling in 2018-2019 academic year.In this research, Personal Information Form reflecting Demographic characteristics of the participants, Emotional Intelligence Scale, Melbourne Decision Making Scale will be used as data collection tool. In order to apply the measurement tools to the participants, Hatay Provincial Necessary permits will be obtained from the Directorate of Education and scales will be applied by researcher's himself on a voluntary basis with detailed explanation to the participants.As a result of the research; sub-dimensions of decision-making styles and gender variable, marital status variable, teachers' educational status variable, teachers' the variable of the place of teaching, the variable of the settlement unit, between age variable and professional seniority variable; subscales of emotional intelligence scaleand gender variable, marital status variable, educational status of teachers variable, the level variable that teachers teach between settlement variable, age variable and professional seniority variable statistically significant differences are detected. In addition, statistical meaningful differences were found among lower dimension score averages of Emotional Intelligence Scale.Key Words: Physical Education and Sports, Decision Making, Emotional Intelligence Scale
Collections