Fen bilgisi öğretmen adaylarının gen, dna ve kromozom kavramları için geliştirdikleri analojiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının gen, DNA ve kromozomkavramları için geliştirdikleri analojileri yapı ve çeşitlerini dikkate alarakdeğerlendirmektir. Araştırmada veri toplama süreci 2019-2020 öğretim yılı güzdöneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya, Doğu Anadolu Bölgesinde bulunan birüniversitesinin Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği son sınıfında öğrenimgören toplam 65 öğretmen adayı katılmıştır. Verilerin içerik analizi yapılmış, eldeedilen sonuçlar kodlanıp, frekans ve yüzdeleri belirlendikten sonra tablolaştırılmıştır.Verilerin analizi sonucunda; öğretmen adaylarının gen kavramı için 39 farklı analoji,DNA kavramı için 31 farklı analoji ve kromozom kavramı için 36 farklı analojigeliştirdikleri tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmada geliştirilen analojilerin analojikilişkilerine göre en çok yapısal analoji, analojinin soyutlama düzeyine göre en fazlasomut-somut analoji, zenginlik düzeyine göre daha çok basitleştirilmiş analoji,sınırlılıklarına göre çoğunlukla belirtilmiş analojiler, analojiler sunuluş biçimine göresıklıkla sözel analojiler olduğu elde edilmiştir. Analoji kullanımının öğretim sürecinekatkısı literatürde sıklıkla görülmektedir. Bu açıdan öğretmenlerin fen derslerindeanaloji kullanmaları önerilebilir. The aim of this study is to evaluate the analogies developed by science teachercandidates for gene, DNA and chromosome concepts by considering their structure andtypes. Data collection process in the study was carried out in the fall semester of the2019-2020 academic year. A total of 65 prospective teachers studying at the Faculty ofEducation Science Education final year of a university in the Eastern Anatolia Regionparticipated in the study. The data were analyzed by content analysis, the resultsobtained were coded, and their frequency and percentages were determined and thentabulated. As a result of the analysis of the data; It was determined that teachercandidates developed 39 different analogies for gene concept, 31 different analogies forDNA concept and 36 different analogies for chromosome concept. In addition,according to the analogical relations of the analogies developed in the research, themost structural analogy, the simplified analogy according to the abstraction level of theanalogy, the analogy stated 94% according to their limitations, the analogies indicatedby 94% according to their limitations, and the verbal analogies by 95% according to theway analogies are presented. It was. The contribution of the use of analogy to theteaching process is frequently seen in the literature. In this respect, it can be suggestedthat teachers use analogy in science lessons.
Collections