Fen bilgisi öğretmen adaylarının stem etkinlikleri ve stem temelli robotik etkinliklerinin hipotetik- yaratıcı akıl yürütme becerisi, yaşam boyu öğrenme ve yapılandırmacı öğrenme gelişimine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, basit malzemelerle gerçekleştirilen STEM etkinlikleri ve STEM temelli robotic etkinliklerinin fen bilimleri öğretmen adaylarının; hipotetik-yaratıcı akıl yürütme becerisi, yaşam boyu ve yapılandırmacı öğrenme gelişimi üzerine etkisi olup olmadığını tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma örneklemini 2018-2019 eğitim öğretim yılında Eğitim Fakültesi Fen Bilimleri Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören 31 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının hipotetik-yaratıcı akıl yürütme becerisi, yaşam boyu öğrenme ve yapılandırmacı öğrenme değişimi belirlemek amacıyla zayıf deneysel desenlerden biri olan tek gruplu ön-test son-test modeli kullanılmıştır. Araştırmada nicel verilerin elde edilmesinde `hipotetik-yaratıcı akıl yürütme becerisi, yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve yapılandırmacı öğrenme ortamı` ölçekleri kullanılmıştır. Nitel verilerin elde edilmesinde ise araştırmacı tarafından oluşturulan açık uçlu `Yarı yapılandırılmış mülakat formu` kullanılmıştır. Ayrıca gerçekleştirilen STEM etkinlikleri sonrasında öğrencilerin duygu ve düşünceleri belirlemesi amacıyla öğrencilere yansıtıcı günlük uygulanmıştır. 14 hafta boyunca adaylara STEM ve STEM temelli robotik eğitimleri verilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda; hipotetik-yaratıcı akıl yürütme becerisi, yaşam boyu öğrenme ve yapılandırmacı öğrenme eğilimlerine yönelik ön test ve son test puanları karşılaştırıldığında anlamlı bir farklılık gösterdiği gözlemlenmiştir. Nitel verilere göre ise etkinliklerin öğretmen adaylarının düşünme becerileri, motivasyon, grup çalışmaları ve sorumluluk alma becerileri üzerinde olumlu etkisinin olduğu gözlemlenmiştir. Yansıtıcı günlük verilerinde ise öğretmen adaylarının STEM etkinliklerini faydalı, eğlenceli ve ilgi çekici bulduğu gözlemlenmiştir. This research was conducted on STEM activities carried out with simple materials and STEM-based robotic activities. hypothetical-creative reasoning skill was carried out to determine whether it has an effect on lifelong and constructivist learning development. The research sample consisted of 31 teacher candidates studying at the Faculty of Education, Department of Science Education in the 2018-2019 academic year. Mixed method was used in the study. In the study, a single group pre-test and post-test model, which is one of the weak experimental designs, was used to determine the hypothetical-creative reasoning skills, lifelong learning and constructivist learning change of teacher candidates. In the study, `hypothetical-creative reasoning skills, lifelong learning tendencies and constructivist learning environment` scales were used to obtain quantitative data. An open-ended `Semi-structured interview form` created by the researcher was used to obtain qualitative data. In addition, a reflective diary was applied to the students in order to identify the feelings and thoughts of the students after the STEM activities. STEM and STEM-based robotics training were given to candidates for 14 weeks. In the findings obtained as a result of the research; When the pretest and posttest scores of hypothetical-creative reasoning skills, lifelong learning and constructivist learning dispositions were compared, a significant difference was observed. According to the qualitative data, it was observed that the activities had a positive effect on teacher candidates' thinking skills, motivation, group work and taking responsibility skills. In the reflective diary data, it was observed that pre-service teachers found STEM activities useful, fun and interesting.
Collections