Öğretmen adaylarının öğretim kalitesi yeterlik algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi ve pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının öğretim kalitesi yeterlik algılarını okumuş oldukları fakülte, cinsiyet, ailesinde öğretmen olma durumu, öğretmenlik mesleğinin doğuştan mı sonradan mı kazanıldığına inanma durumu, öğretmenlik eğitimi müfredatından hangi derslerin daha çok olması, okuduğu bölüm türü değişkenleri açısından incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini 346 öğretmen aday oluşturmuştur. Araştırmada betimsel taarama modeli kullanılmıştır Çalışmada veri toplama aracı olarak Taşçı ve Atar(2016) geliştirmiş olduğu 22 maddelik 5 alt boyuttan oluşan `Öğretim KalitesiYeterlik Algısı` kullanılmıştır. Elde edilen verilere göre; fakülte, öğretmenlik mesleğinin doğuştan mı sonradan mı kazanıldığına inanma ve öğretmenlik eğitimi sırasında öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarında değişim değişkenlerinin öğretim kalitesi yeterlik algılarında anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuştur. Cinsiyet, okuduğu bölüm türü, öğretmenlik eğitimi müfredatından hangi derslerin daha çok olması, ailesinde öğretmen olma durumu değişkenlerine göre öğretim kalitesi yeterlik algılarında anlamlı bir fark olmadığı bulunmuştur. The aim of this research is to examine the teaching quality competence perceptions of prospective teachers in the education faculty and in the pedagogical formation education in terms of variables such as faculty, gender, teacher members in their families, beliefs in teaching profession is born afterwards, number of courses taken from teacher training curriculum , department types and change in attitudes towards teaching profession during teacher education. The sample of the study was 346 teacher candidates from education faculty and pedagogical formation. Descriptive analysis was used as the analysis model. `Perceptions of Competency in Teaching Quality` scale consisting of 5 sub-dimensions and 22 items developed by Taşçı and Atar (2016) was used as a data collection tool. According to obtained in the search; There was significant difference in terms of variables such as faculty, beliefs in teaching profession is born afterwards and change in attitudes towards teaching profession during teacher education in the teaching quality competence perceptions. There wasn't significant difference variables to in terms of such as gender, number of courses taken from teacher training curriculum and department types, teacher members in their family in the teaching quality competence perceptions.
Collections