Backflow oil transfer in internal combustion engines
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
öz İÇTEN YANMALI MOTORLARDA GERİ AKIŞLA YAĞ TAŞINMASI KARKAÇ, Abdullah Yüsek Lisans, Makina Mühendisliği Bölümü Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Zafer DURSUNKAYA Nisan 2002, 71 sayfa İçten yanmalı motorlarda, yağ ın silindir piston yolu boyunca taşınmasının sonuçlan vardır. Yağlama için mevcut olan yağ miktarı, sürtünme sebebiyle güç kaybına, silindir elemanlarının eskimesine ve piston sekman performansına etki eder. Diğer taraftan, motor yağının yanmış ve yanmamış hidro-karbon emisyonuna katkıda bulunduğu gözlenmiştir. Bu çalışmada, sekman uç aralıkları boyunca gaz ve yağın akışı modellendi. Geri akışla yağ tüketimi mekanizmasının analizi için sekmanlar arasındaki ikinci ve üçüncü aralık hacimlerinin basınçları, birinci, ikinci ve üçüncü piston sekman uç aralıklarından geçen gaz kütle akış oranları hesaplandı. Gaz akışı içindeki sıvı koparılma modelleri gaz içine kansan yağ kaybım tahmin etmek için birleştirildi. Sonuçlar içten yanmalı motorlarda yağ film kalınlığının ikinci ve üçüncü aralık hacimlerindeki geri akışla yağ tüketimini etkilediğini gösterdi. Hesaplanan yağ kaybı değerleri çalışan motorlardaki yağ tüketiminin 2-3 katı büyüklüğünde bulundu. Keywords: İçten yanmalı motarlar, Yağ koparma,, Yağ geri akışı, Yağ kaybı. IV ABSTRACT BACKFLOW OIL TRANSFER IN INTERNAL COMBUSTION ENGINES KARKAÇ, Abdullah M.S., in Department of Mechanical Engineering Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Zafer DURSUNKAYA April 2002, 71 pages Oil transport through the cylinder piston route has important implications in internal combustion engines. The amount of oil available affects power loss due to friction, wear of cylinder components and piston ring performance. On the other hand, it has been shown that engine oil contributes to burned and unburned hydrocarbon emissions. In this study, the flow of gas and oil through the ring end gaps were modelled. The pressure in the 2nd and 3rd inter-ring land space volumes, the gas mass flow rates at 1st, 2nd and 3rd piston ring end gaps were computed to analyse the blowback oil consumption mechanism. Models for liquid entrainment into the gas flow were integrated to predict oil loss into the gas. The result showed that the oil film thickness affects the backflow oil consumption in the second and third land volumes in internal combustion engines. The calculated oil loss values were found to be 2-3 times greater than oil consumption encountered in operating engines. Keywords: Internal combustion engines, Oil entrainment, Oil blowback, Oil consumption. Ill
Collections