Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin adli tıp eğitimi ve birinci basamakta adli tabip sorumluluğu hakkındaki farkındalıklarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Adli tabiplik görevi her hekimin temel görevlerinden biridir. Bu bağlamdatarafımızca gerçekleştirilen bu anket çalışmasında tıp fakültesi öğrencilerinin birincibasamakta adli tabip sorumluluğu konusundaki farkındalıkları adli tıp eğitimi ileartmakla birlikte bu konudaki farkındalıklarının tam olmadığını göstermek veöğrencilerin birinci basamak hekimlik görevlerindeki adli tabip sorumluluğuhakkındaki farkındalıklarının ne düzeyde olduğunu belirlemeyi, adli tıp eğitiminin nederece etkili olduğunu tespit etmeyi ve var olan eksiklikler konusunda önerilersunmayı amaçladık.16.04.2018-30.04.2018 tarihleri arasında tarafımızca gerçekleştirilen buanket çalışmasına tıp fakültesi 1. sınıf öğrencisi (n:99), 2. sınıf öğrencisi (n:89), 3.sınıf öğrencisi (n:91), 4. sınıf öğrencisi (n:89), 5. sınıf öğrencisi (n:88), 6. sınıföğrencisi (n:80) olmak üzere toplam 536 öğrenci katıldı. Toplam katılım oranı %88.01 olarak gerçekleşti.Araştırma grubumuzda en küçük 18 ve en büyük 28 yaşında olmak üzere yaşortalaması 21,83±2,08 idi. Adli tıp staj eğitimini almayan Dönem I-IV % 68,7(n=368), staj eğitimini alan Dönem V-VI % 31,3 (n=168) idi. Bir hekimin adli tabipolarak hizmet vermesinin hekimliğin temel görevlerinden birisi olduğunudüşünenlerin oranı % 70,3'tü (n=377). Grubun % 52,8'i (n=283) adli tabipsorumluluğunun ne olduğu hakkında bilgisinin olduğunu ifade etti.Yaptığımız çalışmada görüldüğü üzere adli tıp staj eğitimini alan dönemöğrencilerinin adli tabip sorumluluklarının farkındalık düzeyi diğer dönemöğrencilerine göre yüksek olduğu ancak tüm öğrencilerin bu konudakifarkındalıklarının tam olmadığı görülmektedir. Ülkemizdeki tıp fakültelerindemezuniyet öncesi adli tıp eğitimi ile ilgili çekirdek eğitim müfredatınınoluşturulmasına rağmen bu konuda tam olarak sağlanmış bir standartbulunmamaktadır. Ülkemizdeki yasal düzenlemeler gereği hekimlerin temel birgörev olarak taşıdıkları adli tabip sorumluluklarının daha da farkında olabilmeleriadına adli tıp eğitimine gerekli önem verilmelidir. The duty of forensic physician is one of the basic duties of every physician. Inthis survey, we aimed to show that the first stage forensic physician responsibility ofthe awareness of the medical school students has increased with forensic medicineeducation but the awareness on this subject has not been fully realized; and todetermine the level of awareness of students about the responsibility of the forensicphysician in first stage physician duties; and to determine the effectiveness offorensic medicine education and to make suggestions to correct existing deficiencies.A total of 536 students participated in this survey study between 16.04.2018-30.04.2018, as 1st grade students (n:99), 2nd grade students (n:89), 3rd grade students(n:91), 4th grade students (n:89), 5th grade students (n:88) and 6th grade students(n:80). The total participation rate was 88.01 %.In the study group, the average age was 21,83 ± 2,08, with 18 being theyoungest and 28 being the oldest. There were 68.7 % (n=368) of the students of theTerm I-IV students who have not received internship training for forensic medicine;and there were 31.3 % (n=168) of students of the Term V-VI students who havereceived internship training. The proportion of the students who think that the serviceof a physician as a forensic physician is one of the basic duties of the physician is70.3 % (n=377). 52.8 % (n=283) of the study group stated that they had informationabout what is the responsibility of the forensic physician.As it is seen in the study we conducted, the level of the responsibility of theforensic physician awareness of the students who have received internship training ishigher than the other term students, but it is clear that not all of the students are fullyaware of this issue. Despite the presence of the core education curriculum for pregraduateforensic medicine in medical school in our country, there is no establishedstandard in this respect. Due to the legal regulations in our country, forensicmedicine education should be given importance in order that the physicians can bemore aware of the responsibilities of forensic physician they carry as a basic duty.
Collections