Alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinin 6. sınıf bitki ve hayvanlarda üreme, büyüme ve gelişme ünitesinde kullanılmasının öğrencilerin akademik başarı ve görüşlerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada,6. sınıf Fen Bilimleri dersindeki`Bitki ve Hayvanlarda Üreme, Büyüme ve Gelişme` ünitesinde alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinin kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi ve öğrencilerin derse ilişkin görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim yılında; Hatay iline bağlı Antakya ilçesinde bulunan, Madenboyu Ortaokulu'nda öğrenim gören 60, 6.sınıf ortaokul öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmada ön-test, son-test kontrol gruplu yarı deneysel desenkullanılmıştır. Her iki grupta yer alan öğrencilere MEB müfredatına göre ders işlenmiştir. Deney grubundaki öğrencilere müfredatta yer alan etkinliklere ek olarak alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinden yapılandırılmış grid, tanılayıcı dallanmış ağaç ve kelime ilişkilendirme testi ders sürecinde kullanılmıştır.Araştırma süresince elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS (Statical Package for Social Science) istatistik programı kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının notları arasında fark olup olmadığı bağımsız t-testi ile kontrol edilmiştir. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0,5 olarak kabul edilmiştir. Nitel verilerin analizi için ise betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinin deney grubunda kullanılması başarının artmasında etkili olmuştur. Ayrıca bu tekniklerin fen bilimleri dersinde kullanılmasına yönelik öğrencilerin olumlu görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir. In this study, it has been aimed to research the effect of structured grid, diagnostic tree and words association techniques which are among the alternative assessment and evaluation techniques on teaching the concepts in 6th grades' `Reproduction, groth and development in plants and animals` unit and students views on the class. The study has been conducted with 60 6th grade students studying at Madenboyu Secondary School in Antakya, Hatay province in 2017-2018 Academic Years. In the study, semi-experimental design with pro-test post-test group has been used. Students in both groups have been taught according to the curriculum of Turkish Ministry of Education.In the class, period, structured grid, diagnostic tree and words association techniques which are among alternative assessment and evaluation techniques have been used for students in experimen group.SPSS(Statical Package for Social Science) statical program has been used to evaluate the data obtained in the research process. Whether there have been any differences between the scores of the experiment and control groups has been checked with independent t-test. The significance level in the study has been accepted as 0.5. Descriptive analysis method has been used for the analysis of quantitative data
Collections