Mobil uygulama ve arttırılmış gerçeklik ile desteklenen öğretimin, güneş sistemi ve ötesi ünitesinde öğrencilerin akademik başarılarına, astronomiye yönelik tutumları ve fen dersine yönelik kaygı ve motivasyonlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Mobil Uygulama ve Arttırılmış Gerçeklik İle Desteklenen Öğretimin, `Güneş Sistemi ve Ötesi` ünitesinde öğrencilerin akademik başarılarına, astronomiye yönelik tutumları ve fen dersine yönelik kaygı ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesidir. Araştırmada ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel desen modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Hatay ili Antakya ilçesinde aynı öğretmenin ders verdiği 2 şubede öğrenim gören 7.sınıf öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklem uygun örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Şubelerden birindeki öğrenciler deney grubunu diğeri kontrol grubunu oluşturmuştur. `Güneş sistemi ve Ötesi` ünitesi deney grubuna mobil ve arttırılmış gerçeklik uygulamalarıyla desteklenen aktif öğrenme, teknoloji merkezli ve internet etkileşimli öğrenme yöntemlerine göre, kontrol grubuna ise ders kitabına uygun olarak anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemleriyle anlatılmıştır. Uygulama araştırmacı tarafından 16 ders saatinde tamamlanmıştır.Veri toplama aracı olarak geçerlilik ve güvenirlik çalışması yapılmış `Güneş Sistemi ve Ötesi Başarı Testi` (GSÖBT) `Astronomiye Yönelik Tutum Ölçeği` (AYTÖ), `Fen Bilimleri Öğrenme Kaygı Ölçeği` (FBÖKÖ), `Fen Öğrenimine Yönelik Motivasyon Ölçeği (FÖYMÖ)` her iki gruba uygulama öncesi ve sonrası uygulanmıştır.Verilere ait ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde değerleri betimleyici istatistiklerden bağımlı ve bağımsız t testi SPSS 21 paket program kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak, mobil uygulama ve arttırılmış gerçeklik ile desteklenen öğretimin akademik başarı üzerine olumlu yönde etki yaptığı belirlenmiştir. Ayrıca çalışmada deney ve kontrol gruplarının başarı, motivasyon, kaygı ve astronomiye yönelik tutum düzeyleri ön testleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamasına karşın; deney ve kontrol gruplarında astronomiye yönelik tutum son testleri analizinde kontrol grubu lehine anlamlı farklılık görüşmüştür. Deney grubunun ön testlerı ile son testleri kıyaslandığında motivasyon düzeylerinin değişmediği, kaygı ve astronomi tutum kategorilerinde istatistiksel olarak ön test lehine anlamlı farklılık olduğu (p<,05) tespit edilmiştir. Kontrol grubunun ön ve son testleri karşılaştırıldığında motivasyon ve astronomi tutum düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olmadığı (p>,05) kaygı kategorisinde ise kaygı düzeyinin ön test lehine değiştiği görülmüştür. (p<,05) The aim of this study is to examine the impact of the teaching supported with mobile application and augmented reality on motivation and anxiety about science lesson, attitude towards astronomy and academic success of students. Quasi experimental design with pre-test and post-test control group was utilized in the study. The sample of the research was documented as a secondary school located in the district of Hatay Antakya, the sample was selected by convenience sampling method. 7th grade students studied at two sections where the same teacher taught participated in the study.The students from one of the sections formed experimental group while others formed control group. The Solar System and Beyond unit was described in the experimental group through the active learning method supported with mobile and augmented reality applications, technology-based and interactive ınternet methods. As for the control group, question and answer, and discussion methods were applied to teach the unit of the Solar System and Beyond. The application was implemented at 16 course-hours by the researcher. `Solar System and Beyond Success Test` (SBST) `Astronomical Attitude Scale` (AAS), `Science Anxiety Scale for Learning` (SASL), `Science Education Oriented Motivation Scale (SEOMS), whose reliability and validity studies were conducted, were implemented as data collection instruments before and after the application in the study. Mean, standard deviation, frequency, and percentage values of these data were analyzed were analyzed by conducted paired and independent t test through SPSS 21 packet program. As a result, it has been determined that the teaching supported by mobile application and augmented reality has a positive effect on the academic achievement. In addition, although there is no significant difference between achievement, motivation, anxiety, and attitudes towards astronomy at pre-test conducted at experimental and control groups, the results of post-test conducted at experimental and control groups has been revealed that attitudes towards astronomy shows a significant difference in favor of the control group. When the pre- and post-tests of the experimental group were compared, it was found that the levels of motivation did not change and that there was a statistically significant difference (p <0.05) in the subcategories of anxiety and attitudes towards astronomy in favor of pre-test. When the pre and post-tests of the control group were compared, it was found that there was no statistically significant difference in motivation and attitude levels towards astronomy (p> .05). In the anxiety sub-category, the anxiety level was changed in favor of pre-test.
Collections