Türkiye`de e-devlet uygulamaları ve dijitalleşme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda bilgi ve iletişim teknolojileri hızla gelişmekte ve bu da hayatın her alanına yansımaktadır. Değişen ve gelişen teknoloji ile birlikte vatandaş ile devlet arasındaki ilişki de teknolojiye ayak uydurmaya başlamış ve dijitalleşmenin mutlak bir sonucu olan ''e-devlet'' kavramı hayatımıza girmiştir. Bilgi çağı, dördüncü endüstri devrimi, e-devlet, yapay zekâ… Yaklaşık yirmi yıldan fazla süredir hayatın her alanında karşımıza türlü şekillerde çıkan bu ifadeler devletin yönetim biçiminde de etkili olmaya başlamıştır. Son yıllarda karşımıza sıkça çıkan dijitalleşme söyleminin Türkiye' ye sunduğu getiriler, fırsatlar ve zorlukların devlet hizmetleri sunumuna etkisi de kaçınılmaz olmuştur. E-devletin geliştirilmesi ve kullanılmasının yanı sıra geliştirilen bu uygulamaların vatandaşların isteklerine cevap vermesi de büyük önem taşımaktadır. Bu hususta yapılacak anket çalışmaları yol gösterici nitelikte olacaktır.E-devlet ile ilgili olarak Dünya ülkelerinde ve Türkiye' de çeşitli araştırma ve incelemeler yapılmaktadır. Son yıllarda da yayınlanan e-devlet endeksleri doğrultusunda ülkemizin e-devlet konusunda gelişme gösterdiğini söylemek mümkündür. Bu tez çalışması dijitalleşme ve e-devletin Türkiye'ye yansımaları ve Dünya'daki konumu ışığında, yükseköğretim kurumundaki öğrencilerin e-devlet bilgi ve algı düzeylerinin ortaya koyulması, onların e-devlet olgusuna yakınlıklarının belirlenmesi ve e-devlet konusundaki düşüncelerinin saptanması amacı ile yapılmıştır. Öğrenciler üzerinde yapılan araştırmanın literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Çalışma 2018-2019 eğitim-öğretim yılı Güz döneminde Çukurova Üniversitesi Kozan Meslek Yüksekokulu'nda yapılmıştır. Çalışma grubunu üniversitede okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Ankette Çukurova Üniversitesi Kozan Meslek Yüksekokulu'nda okuyan öğrencilerin benzerlikleri ve farklılıkları araştırılarak karşılaştırılmış, öğrencilerin demografik özelliklerinin yanı sıra, e-devleti nasıl tanımladıkları, bu konuda gerekli olan internet ve bilgisayar sahiplikleri sorulmuştur. Öğrencilere farklı sekiz adet e-devlet hizmetini verdikleri önem sırasına göre sıralamaları istenmiş, bu hizmetlere verdikleri önem seviyeleri ölçülmüştür. Bunların yanı sıra öğrencilerin, e-devletin gelişmesine katkı sağlayacağı düşünülen çeşitli düzenlemeler, e-devletin sağladığı avantaj ve dezavantajlar ile e-devletin önündeki engeller konularında görüşleri alınmıştır. Bu grup sorularda öğrencilerin belirtilen sorulara ve görüşlere hangi ölçüde katıldıkları Likert ölçeği kullanılarak ölçülmüştür. In recent years, Information and communication technologies are developing rapidly and this is reflected in all fields of life. The relationship between changing and developing technology and the citizen and the state has started to keep pace with technology and the concept of 'e-government', which is an absolute result of digitalization, has entered into our lives. Information age, fourth industrial revolution, E-state, artificial intelligence... for more than twenty years in every aspect of life, these expressions have become effective in the form of government. In recent years, the fact that the discourse of digitalization has been frequently presented to Turkey has been inevitable in the effects of the gains, opportunities and challenges presented to Turkey in the provision of State Services. In addition to the development and use of the e-government, it is also of great importance that these practices are developed to respond to citizens ' wishes. Survey studies will be guided.E-government related countries in the world and Turkey in various research and studies are made. In line with the e-government Indexes published in recent years, it is possible to say that our country has developed on e-government. The aim of this study was to determine the relationship between e-government and e-government in order to determine the level of e-Government Information and perception of students in higher education institution in light of the reflections of the e-government to Turkey and the position of the e-government in the world, and to determine their opinion on e-government. It is thought that the research done on the students will contribute to the literature.The study was carried out at Çukurova University Kozan Vocational School during the fall term of 2018-2019 academic year. The study group consists of students studying at the University. In the survey, the similarities and differences of the students studying at Çukurova University Kozan Vocational School were investigated and compared, as well as the demographic characteristics of the students, how they define the e-government, the internet and computer ownership required in this regard were asked. The students were asked to sort out eight different e-government services in order of importance, and the importance levels of these services were measured. In addition, various arrangements that are thought to contribute to the development of e-government, advantages and disadvantages of e-government and obstacles in front of e-government were taken into consideration. This group was measured by using the Likert scale in which the students participated in the questions and views.
Collections