10. sınıf bilgisayar donanımı dersine yönelik geliştirilen android tabanlı öğretim materyali hakkında öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin eğitimde kullanılması ve eğitim materyalleri ile iletişim kavramını birlikte ele almak gerekmektedir. Çünkü öğrenme-öğretme süreçlerinde gerçekleştirilen tüm etkinlikler temelde birer iletişim etkinliğidir. Bu araştırmada, 10. sınıf bilgisayar donanımı dersine yönelik geliştirilen android tabanlı öğretim materyali hakkında öğretmen görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Araştırmanın yöntemi nitel olarak belirlenmiştir. Veri toplama işlemi görüşme yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak 5 sorudan oluşan yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme soruları genel olarak, hazırlanmış olan öğretim materyaline yönelik olarak hazırlanmıştır. Örneklem seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden olan maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Çeşitliliği sağlamak amacıyla örneklem grubu, Antakya'da bulunan mesleki teknik anadolu liselerinde görev yapan, okulunda bilgisayar donanımı dersi olan ve bu derse giren öğretmenlerin tamamı olarak belirlenmiştir. Buna göre 15 katılımcı ile görüşme yapılmıştır. Görüşmeler sonunda elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir.Çalışmada mobil öğrenmede ihtiyaç duyulabilecek ve istenilen özelliklere göre geliştirilebilecek materyallerin nitelikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışma ile öğrencilerin öğretime yönelik ihtiyaçları, öğretilmek istenen konular ve mobil öğrenme materyallerinin öğretimde kullanılmasının gerekliliği hedeflenmiştir.Bu doğrultuda android tabanlı akıllı cihazların tümünde kullanılabilen, öğrencilere yönelik bilgisayar dersi müfredatlarında bulunan donanım birimleri dersi konularına yönelik eğitim materyali tasarlanıp hazırlanmıştır. The use of technology in education and the concept of communication with educational materials should be considered together. Because all the activities realized in learning-teaching processes are basically communication activities.In this research, it is aimed to get the opinions of teachers about android based instructional material developed for 10th grade computer hardware course. The method of the study was determined qualitatively. Data collection was conducted by interview method. In the research, structured interview form consisting of 5 questions was used as data collection tool. The interview questions were prepared for the instructional material prepared in general. Maximum diversity sampling, one of the purposeful sampling methods, was used in sample selection. In order to ensure diversity, the sample group was determined as all the teachers working in vocational technical anatolian high schools in Antakya, having computer hardware courses in their schools. Accordingly, 15 participants were interviewed. The data obtained at the end of the interviews were analyzed by content analysis method.In this study, it is tried to determine the qualifications of materials which may be needed in mobile learning and developed according to the desired characteristics. In this study, it is aimed that the students' needs for teaching, the subjects to be taught and the necessity of using mobile learning materials in teaching.In this respect, educational materials were designed and prepared for the hardware units course that can be used in all android based smart devices and included in the computer course curriculum for students.
Collections