11. sınıf fizik dersi basit makinalar konusunun 3boyutlu animasyonlar kullanılarak anlatılmasına ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; 11. sınıf fizik dersi, `Basit Makinalar` konusunun, üç boyutlu animasyonlar ile hazırlanan materyaller kullanılarak anlatılmasına ilişkin, öğretmen ve öğrencilerin görüşlerini araştırmaktır. Araştırma, Hatay'ın merkez ilçesi Antakya'da, 2018-2019 Eğitim ve Öğretim yılında, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı üç farklı lisede, 6 farklı öğretmen ile 290 öğrenciye uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Görüşler, dersi işleyen öğretmenlerden ve her öğretmenin eğitim verdiği sınıflarda öğrenim gören, öğretmenler tarafından rastgele belirlenmiş ikişer öğrenciden oluşmuştur. Görüşler araştırmacı tarafından hazırlanan görüşme formu ile alınmıştır. Öğretmenler için hazırlanan görüşme formunda altı soru yer almaktadır. Formda son bir soru ile de konu ile ilgili varsa tavsiyeleri alınmıştır. Öğrenciler için hazırlanan görüşme formunda ise beş soru yer almaktadır. Bu sorular ile hazırlanan materyalin öğrencilerin bilimsel gelişimlerine katkısı ve materyalin gereklilikleri ile ilgili görüşleri alınmıştır. Sonuç olarak; öğretmenler ve öğrencilerin 3 boyutlu ve hareketli animasyonlarla hazırlanmış olan materyalin makinaların çalışma prensiplerinin anlaşılmasında ve konunun öğrenilmesinde etkili olduğu görüşünde oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca tavsiye olarak; hazırlanan materyallere sesli konu anlatımlarının eklenmesi, zengin örnekler ile materyallerin geliştirilmesi, görsel olarak daha dikkat çekici tasarımlar yapılması belirtilmiştir. The aim of this study is to investigate the attitudes and expectations of teachers and students about the explanation of the subject of `Simple Machines` in 11th-grade physics course by using materials prepared with three-dimensional animations. The research was carried out in Antakya, the central district of Hatay, in 2018-2019 academic year by applying a total of 290 students by 6 different teachers in three different high schools under the Ministry of National Education. The opinions were obtained by an interview form prepared by the researcher from the teachers teaching the course and two students selected randomly by the teachers studying in the classes where each teacher taught. There are six questions in the interview form prepared for teachers. In the form, the last question is about recommendations, if any. There are five questions in the interview form prepared for the students. With these questions, get opinions from the students, contribution of materials to scientific development and related to the requirements of the materials. As a result; it was found that teachers and students thought that the materials prepared with 3 dimensional and animated animations was effective in understanding and learning the working principles of the machines. Besides, adding audio narratives to the prepared materials, developing materials with rich samples, and making visually more attractive designs were recommended.
Collections