Show simple item record

dc.contributor.advisorAydemir, Sibel
dc.contributor.authorSaygin, Serhat
dc.date.accessioned2020-12-10T11:02:13Z
dc.date.available2020-12-10T11:02:13Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/254811
dc.description.abstractGünümüzde oldukça sık karşılaşılan girişimcilik kavramı ve girişimcilik faaliyetleri yaratmış olduğu toplumsal, sosyal ve ekonomik katma değerler bakımından ülkemizde ulusal açıdan hızla gelişmekte ve uluslararası bir boyut kazanmaktadır. Girişimcilik eğitimleriyle beraber yenilikçi inovatif düşüncelerin ortaya çıkması ve girişimci ruhun toplum içerisinde yaygınlaşması, ülkede yaratacağı yeni istihdam alanları ve gelir kaynaklarını ortaya çıkartması bakımından ülke ekonomisi içerisinde önemli bir konuma sahiptir.Girişimcilik faaliyetlerinde bireylerin yeni iş fikirleri bulmak ya da düşünülen işlerde girişimde bulunabilmede kişilik özelliklerinin büyük önem arz ettiği bilinmektedir.Bu çalışmanın temel amacı kişilik kavramını içinde bulunduran birçok çalışmada uygulanan beş büyük faktör kuramına göre girişimcilik eğitimi almış olan KOBİ sahiplerinin kişiliklerini tespit ederek, tespit edilen kişilik boyutlarının girişimcilik ruhu üzerindeki etkilerini belirlemektir. Tarama modeli kullanılarak ampirik bir araştırma ortaya konulmuş, bu kapsamda ortaya atılan hipotezlerin test edilmesi için gerekli veriler, online ve yüz yüze yöntemiyle elde edilip SPSS 20.0 (Statistical Package for Social Sciences) programı kullanılarak analizler yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda KOBİ sahiplerinin girişimcilik ruhu ile kişiliğin dışadönüklük boyutu arasında pozitif yönde ve orta düzeyde, kişiliğin sorumluluk, açıklık ve uyumluluk boyutu arasında da pozitif yönde ve yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki belirlenmiştir. Girişimcilik ruhu ile kişiliğim duygusal denge boyutu arasında ise istatistikî olarak anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir.
dc.description.abstractThe concept of entrepreneurship and entrepreneurship activities, which are quite common nowadays, develop rapidly in our country due to the additional social and economic value they created, and also gain an international dimension. Innovative ideas emerging with entrepreneurship trainings and the spread of entrepreneurial spirit within the society have an important position in the country's economy in terms of revealing new employment areas and income sources.It is known that, in entrepreneurship activities, the personalities of individuals have great importance in finding new business ideas or investing in the new business thought.The main objective of this study is to determine the personalities of the Small and Medium Sized Enterprise (SME) owners that received entrepreneurship training, and to determine the effects of the identified personality dimensions on the entrepreneurial spirit, according to the five major factors theory that is applied in many studies involving the concept of personality. An empirical study is carried out using the screening model, the data required for testing the hypotheses raised in this context are obtained via online and face-to-face methods, and analyzed with SPSS 20.0 (Statistical Package for Social Sciences) program. As a result of the analyzes, a positive and moderate level of relationship is found between the entrepreneurial spirit of the SME owners and the extraversion size of the personality, and a positive and highly significant level of relationship is observed between the entrepreneurial spirit of the SME owners and the responsibility, openness and compatibility dimensions of the personality. However, there is no statistically significant relationship found between the entrepreneurial spirit and the emotional balance dimension of personality.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleGirişimcilik ruhu üzerinde beş büyük faktör kuramının etkisi: Girişimcilik eğitimi verilen KOBİ`lere yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeThe effect of five major factor theory on entrepreneurial spirit: A research for SME given entrepreneurship education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-03
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEntrepreneurship
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.subject.ytmEntrepreneurship education
dc.subject.ytmPersonality
dc.subject.ytmFive factor personality model
dc.identifier.yokid10217116
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid529658
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess