Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Ali
dc.contributor.authorCengiz Demir, Yasemin
dc.date.accessioned2020-12-10T11:01:59Z
dc.date.available2020-12-10T11:01:59Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-04-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/254729
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin rehberlik dersi ve rehberlik dersi kapsamında yapılan çalışmalara ilişkin algılarını incelemektir. Araştırma 2016-2017 öğretim yılında, Batı Karadeniz bölgesindeki bir ilimizde, küme örnekleme yöntemiyle belirlenmiş 11 ortaöğretim kurumunda öğrenim gören 2789 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Rehberlik Dersi Algı Ölçeği (RDAÖ) ve Sınıf Rehberlik Dersi Çalışmaları Algı Ölçeği (SRÇAÖ) kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve çok yönlü varyans analizi (MANOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda ortaöğretim öğrencilerinin özellikle yükseköğretim programları ve meslekler hakkında yapılan çalışmalarda; rehberlik servisine ve rehberlik çalışmalarına yönelik olumlu bir algı içerisinde oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin rehberlik dersi ve rehberlik çalışmalarına yönelik algılarının, cinsiyet, okul türü, sınıf düzeyi, anne-baba gelir ve eğitim düzeyine göre değiştiği görülmüştür. Diğer yandan çalışmamızda, öğrencilerin olumlu algıya sahip olmadığı konular göz önünde bulundurularak, ileride rehberlik dersi ve çalışmalarında gerekli düzeltme ve iyileştirmelerin yapılabileceği hususlar da ortaya konmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the perceptions of high school students about the guidance course and the activities conducted within the guidance course. The survey was carried out on 2789 students in 11 secondary education institutions determined by stratified sampling method in a province in the Western Black Sea region during 2016-2017 school years. As data collection tool, developed by the researcher, the Guidance Course Perceptions Scale (GCPS) and the Guidance Course Activities Perceptions Scale (GCAPS) were used. In analyzing the data, the values of frequency, percentage, mean value and multivariate analysis of variance (MANOVA) were utilized. As a result of the research, it is seen that most of the students have positive perceptions of the guidance course and activities regarding to higher education programs and professions. Furthermore, it is also seen that these perceptions have changed according to factors as gender, school type, class level, income level and parent's education level. On the other hand, in our study, it was also pointed out that the necessary corrections and improvements can be made in the guidance course and activities in the future, taking into consideration the issues that students do not have a positive perception.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin rehberlik dersine ve rehberlik dersi çalışmalarına ilişkin algılarının belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of perceptions related to the guidance course and activities of high school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-21
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmGuidance education
dc.subject.ytmGuidance course
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.identifier.yokid10198225
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid527080
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess