Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Ali
dc.contributor.authorDurmaz, Hilal
dc.date.accessioned2020-12-10T11:01:42Z
dc.date.available2020-12-10T11:01:42Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/254630
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin matematik dersine yönelik algılanan araçsallıkları ve öz yeterlik inancı kaynaklarının öz yeterlik inançları ve tutumlarına etkisini incelemektedir. Çalışmaya 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında Zonguldak ili Ereğli ilçesinde küme örnekleme modeli ile seçilen beş ortaokulun 5, 6, 7 ve 8. Sınıflarında okuyan toplam 1884 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Matematik Dersi Öz Yeterlik Ölçeği`, `Matematik Dersi Tutum Ölçeği`, `Matematik Dersi Öz Yeterlik İnancı Kaynaklarını Belirleme Ölçeği` ve `Matematik Dersi Algılanan Araçsallık Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, maksimum ve minimum değerleri hesaplamak için betimsel istatistikler, MANOVA testi, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon katsayısı, Path Analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda öğrencilerin öz yeterlik inancını en çok artıran kaynağın sözel ikna olduğunu ifade ettikleri saptanmıştır. Sınıf, cinsiyet, anne, baba eğitim durumlarına göre öğrenci görüşleri arasında anlamlı farklılıklar saptanmıştır. Matematik öz yeterlik inançlarının ve derse yönelik tutumlarının en güçlü yordayıcısının öz yeterlik inancı kaynaklarından doğrudan yaşantılar bulunmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to view of self efficacy believes of self efficacy belief resources and manners and perceived instrumentalism aimed at math of secondary school students. Total 1884 students who study at five secondary school which are chosen with cluster sampling in Ereğli/Zonguldak in 2015-2016 educational years are attended. In this research as instruments `Self Efficacy Scale Math Lesson`, `Math A Lesson Attitude Scale`, `Scale of Self Efficacy Believes Sources Towards Math Course` and `Math Lesson Perceived Instrumentlity Scale` were used. Mean, standart deviation, MANOVA, Pearson Moment Products correlation coefficient, Path analysis were used to analyse the obtained data. I was found that students stated the verbal persuasion was the most effective source of their math self efficacy. Also, there are significant difference among students opinions according to grade level, gender and education status of parents. The most powerful predictor of mathematics self efficacy beliefs and attitude towards the course was mastery experience.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin matematik dersine yönelik algılanan araçsallıkları ve öz yeterlik inancı kaynaklarının öz yeterlik inançları ve tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeSecondary school student's the effect of self efficacy believes of self efficacy belief resources and attitudes and perceived i̇nstrumentalism
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-19
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmPerceived instrumentality
dc.identifier.yokid10244655
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid553263
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess