Ortaokul öğrencilerinin matematik dersine yönelik algılanan araçsallıkları ve öz yeterlik inancı kaynaklarının öz yeterlik inançları ve tutumlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Arslan, Ali | |
dc.contributor.author | Durmaz, Hilal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:01:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:01:42Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/254630 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin matematik dersine yönelik algılanan araçsallıkları ve öz yeterlik inancı kaynaklarının öz yeterlik inançları ve tutumlarına etkisini incelemektedir. Çalışmaya 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında Zonguldak ili Ereğli ilçesinde küme örnekleme modeli ile seçilen beş ortaokulun 5, 6, 7 ve 8. Sınıflarında okuyan toplam 1884 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Matematik Dersi Öz Yeterlik Ölçeği`, `Matematik Dersi Tutum Ölçeği`, `Matematik Dersi Öz Yeterlik İnancı Kaynaklarını Belirleme Ölçeği` ve `Matematik Dersi Algılanan Araçsallık Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, maksimum ve minimum değerleri hesaplamak için betimsel istatistikler, MANOVA testi, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon katsayısı, Path Analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda öğrencilerin öz yeterlik inancını en çok artıran kaynağın sözel ikna olduğunu ifade ettikleri saptanmıştır. Sınıf, cinsiyet, anne, baba eğitim durumlarına göre öğrenci görüşleri arasında anlamlı farklılıklar saptanmıştır. Matematik öz yeterlik inançlarının ve derse yönelik tutumlarının en güçlü yordayıcısının öz yeterlik inancı kaynaklarından doğrudan yaşantılar bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to view of self efficacy believes of self efficacy belief resources and manners and perceived instrumentalism aimed at math of secondary school students. Total 1884 students who study at five secondary school which are chosen with cluster sampling in Ereğli/Zonguldak in 2015-2016 educational years are attended. In this research as instruments `Self Efficacy Scale Math Lesson`, `Math A Lesson Attitude Scale`, `Scale of Self Efficacy Believes Sources Towards Math Course` and `Math Lesson Perceived Instrumentlity Scale` were used. Mean, standart deviation, MANOVA, Pearson Moment Products correlation coefficient, Path analysis were used to analyse the obtained data. I was found that students stated the verbal persuasion was the most effective source of their math self efficacy. Also, there are significant difference among students opinions according to grade level, gender and education status of parents. The most powerful predictor of mathematics self efficacy beliefs and attitude towards the course was mastery experience. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin matematik dersine yönelik algılanan araçsallıkları ve öz yeterlik inancı kaynaklarının öz yeterlik inançları ve tutumlarına etkisi | |
dc.title.alternative | Secondary school student's the effect of self efficacy believes of self efficacy belief resources and attitudes and perceived i̇nstrumentalism | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-19 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics achievement | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy belief | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Perceived instrumentality | |
dc.identifier.yokid | 10244655 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 553263 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |