Ortaöğretim İngilizce dersine yönelik öğrenci tutumlarının ve öğretmen görüşlerinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Akdemir, Elif | |
dc.contributor.author | Türkarslan, Dilek | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:01:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:01:37Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/254614 | |
dc.description.abstract | Yabancı dil öğretiminde öğrenci tutumları, eğitim programlarının tasarlanmasında girdi olarak kullanılabilir. Bu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumlarının ve öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışma grubunu 2017-2018 Eğitim ve Öğretim yılında Zonguldak ili Ereğli ilçesinde öğrenim görmekte olan üç devlet okulundan 977 öğrenci ve bu okullarda görev yapan 6 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada, karma araştırma yöntemi desenlerinden açıklayıcı desen kullanılmıştır. Öğrencilere kişisel bilgiler formu ve tutum ölçeği uygulanmış, öğretmenlerle ise yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın sonunda öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumlarının cinsiyete, sınıf düzeyine, evde İngilizce bilen birinin olup olmamasına göre değişmediği,fakat bölüme göre değiştiği; alt boyutlar dikkate alındığında, dersin genel özellikleri ve önemi konusunda kadın öğrencilerin tutumlarının erkek öğrencilerden daha olumlu olduğu, konuların ilgi çekiciliği ve öğretmenlerin ders işleyiş tarzına yönelik tutumlarda erkek öğrencilerin kadın öğrencilere göre daha olumlu tutum içinde oldukları tespit edilmiştir. Öğrencilerin İngilizce dersinin genel özellik ve önemine, konuların ilgi çekiciliğine ve öğretmenlerin ders işleyiş tarzına yönelik tutumlarının sınıf düzeyine göre değişmediği fakat bölüm faktörüne göre değiştiği; öğrencilerin dersin genel özellik ve önemine ilişkin tutumlarının evde İngilizce bilen birinin olup olmamasına göre değiştiği fakat konuların ilgi çekiciliğine, öğretmenin ders işleyiş tarzına ilişkin tutumlarının değişmediği tespit edilmiştir.Bulgulardan yola çıkarak ileriki çalışmalarda, bulgulara ek olarak, konu öğrencilerle yapılacak yapılandırılmış görüşmeler ile derinlemesine incelenmelidir. | |
dc.description.abstract | Attitudes of students in foreign language teaching can be used as an input in designing curriculum. The purpose of this study is to determine the attitudes of studentds and teachers' opinions for the English course in secondary education. The study group is composed of 977 students studying at 3 publicsecondary schools and 6 teachers of English working in these schools in the 2017-2018 academic year in Zonguldak Ereğli. In this research explanatory design being one type of the mixed research designs was used. The demografic information form and attitude scale were administered to students and structured interviews were held with the teachers. As a result of the study, it was found out that students'attitudes towards English course didn't change according to gender, class level, having a family member knowing English at home, but changed according to study fields of the students. Considering sub-dimensions of the attitudes, girls' attitudes towards the general characteristics and importance of English were higher than boys; boys'attitudes towards the interestingness of the subjects and teaching style of the teacher were higher than the girls'. It was found out that the students' attitudes towards general characteristics and importance of the course, interestingness of the subjects and teaching style of the teacher didn't change according to class level while it changed according to the study field of the students.It was found that the students' attitudes towards general characteristics and importance of the course changed whereas the attitudes towards interestingness of the subjects and teaching style of the teachers didn't change according to having a family member knowing English at home. Considering the findings of the research, having structured interviews with students was suggested in following research studies. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim İngilizce dersine yönelik öğrenci tutumlarının ve öğretmen görüşlerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determination of student attitudes and teacher opinions on the secondary English course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-19 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Behavior of student | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 10244540 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 553260 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |