Show simple item record

dc.contributor.advisorÇolakoğlu, Özgür Murat
dc.contributor.authorDuman, Fikriye Gökçehan
dc.date.accessioned2020-12-10T11:01:33Z
dc.date.available2020-12-10T11:01:33Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/254580
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Türkiye ve Güney Kore'de 3,4,5,6,7, ve 8. sınıflara uygulanan İlköğretim Fen Bilimleri Öğretim Programlarını içerik, eğitim felsefeleri ve amaçları, öğrenme öğretme süreçleri ve ölçme değerlendirme yaklaşımları boyutları bakımından karşılaştırarak programlarda var olan benzerlik ve farklılıkları ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nitel araştırma modellerinden tarama modeli kullanılarak ülkelerin eğitim sistemleri, ülkelerin coğrafi, siyasal ve ekonomik yapısı, eğitim felsefesi ve eğitim amaçlarına ilişkin bilgiler; makaleler, ülke makamlarının resmi internet sayfaları ve konuyla ilgili yazılmış kitaplardan elde edilmiştir. Her iki ülkede TIMMS 2015 sınavına giren öğrencilerin Fen ve Teknoloji Bilişsel Alanları ile ilgili bilgiler ise TIMSS 2015 Ulusal Bilim Raporlarından elde edilmiştir.Yaklaşım olarak karşılaştırmalı eğitim yaklaşımlarından yatay yaklaşım ve veri analiz yöntemi olarak da doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda, öğretim programlarının felsefeleri, amaçları, öğrenme öğretme süreçleri ile ölçme ve değerlendirme durumları açısından değerlendirilerek karşılaştırılmalar yapılmıştır. Türkiye ve Güney Kore Fen Bilimleri Öğretim Programlarında dersin hedefleri, konulara ayrılmış ve kazanımlar verilerek öğretmenlere yol gösterici niteliktedir. Ancak Türkiye Fen Bilimleri Öğretim Programının bu bağlamda daha kapsamlı ve detaylı olduğu sonucuna varılmıştır.Türkiye ve Güney Kore Eğitim Sistemlerinde değerlendirmenin çeşitli sınavlar başta olmak üzere sürecin de önemini vurgulayan gözlem testleri ve raporlardan faydalanılarak yapıldığı gözlemlenmiştir. Türkiye ve Güney Kore seçme, yerleştirme ve sistem değerlendirmesi amacıyla ulusal sınavlar yapmaktadır. Ayrıca, TIMMS sınavına giren Türkiye ve Güney Kore'deki öğrencilerin bilişsel alanı oluşturan bilme, uygulama ve akıl yürütme alt boyutları açısından farklılaştığı bulunmuştur.Çalışmada bulgular tablolar halinde açıklanmış ve yorumlanmıştır. Araştırma bulgularının sonuçlarına göre Türkiye ve Güney Kore Fen Bilimleri Öğretim Programlarının şekil itibariyle benzerlikler gösterdiği gözlenmiştir. Ancak Türkiye Fen Bilimleri Öğretim Programının Güney Kore Fen Bilimleri Öğretim Programından daha kapsamlı olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular çerçevesinde önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to find out similarities and differences of the curricula through comparing elementary school science curricula that are applied to 3, 4, 5, 6, 7 and 8. grades in Turkey and South Korea with respect to content, education philosophies and purposes, teaching-learning processes and assesment- evaluation approaches. In the study, by using the survey model of qualitative research models; educational systems of countries, geographical, political and economic structures of the countries, information about educational philosophies and educational objectives were obtained from articles, official web sites of the country authorities and books written on the subject. The information about the Scientific and technological cognitive domains of the students who had taken TIMMS 2015 examination in both countries were obtained from TIMMS 2015 National Science Reports. Horizontal approach of comparative education approaches and document analysis method as data analysis method were used. In accordance with the data obtained, comparisons were made evaluating the philosophies, the purposes, learning and teaching processes, assessment and evaluation situations of the curricula.In the Science Curricula of Turkey and South Korea, subject was divided into units and topics, learning outcomes were given. However, it was found out that the Science curriculum of Turkey is more extensive and detailed in this contex.It was observed that the evaluation in the Education Systems of Turkey and South Korea was carried out via various examinations, observation tests and reports stressing the importance of the process. Turkey and South Korea have been doing national exams with the purpose of selection, placement and system evaluation. Besides, it was found out that the students taking TIMMS exam in Turkey and South Korea differed in knowledge, application and reasoning sub-dimensions of cognitive domain.The findings were explained and interpreted in tables. According to the results of research findings, it was observed that the Science curricula of Turkey and South Korea had similarities in shape. However, it was found out that the Science curriculum of Turkey was more comprehensive than the Science curriculum of South Korea. Suggestions have been made in the framework of findings acquired at the end of the research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye ile Güney Kore`nin fen bilimleri öğretim programlarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of Turkey with South Korea's science curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-19
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSouth Korea
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmComparative education
dc.identifier.yokid10244637
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid553262
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess