Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakmak, Ahmet Ferda
dc.contributor.authorArslan, Filiz
dc.date.accessioned2020-12-10T11:01:32Z
dc.date.available2020-12-10T11:01:32Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/254574
dc.description.abstractKüreselleşme sürecinde değişen tüketici talepleri ve artan kalite beklentileri dikkate alındığında farklılığı yaratacak en önemli etkenin yenilikçi iş davranışlarına sahip çalışanlar olduğu ifade edilmektedir. Çünkü yenilikçi sonuçları üreten ve nihai olarak yeniliği gerçekleştiren bireylerdir. Hizmet sektörü içerisinde yeri olan turizm işletmelerinde, çalışanların yoğunlukla eş zamanlı üretim ve tüketim gerçekleştirmeleri diğer işletme alanlarına göre yenilikçi iş davranışlarının önemini artırmaktadır. Çalışanların yenilikçi iş davranışları ise birçok faktör tarafından etkilenmektedir. Bu çalışmanın amacı, dönüşümcü liderlik ve yenilikçi iş davranışı ilişkisinde psikolojik güçlendirilmelerinin aracılık etkisini incelemektedir. Araştırma Antalya ilinde faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerinin yiyecek içecek bölümlerinde görev alan 700 çalışanı üzerinde anket yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonucunda, araştırma kapsamına alınan işletmelerde yenilikçi iş davranışlarına dönüşümcü liderin etkisi bulunmuş ve bu etkileşimde psikolojik güçlendirmenin aracılık rolü gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca değişkenler arasında pozitif ve anlamlı ilişki olduğu saptanmıştır. Elde edilen bu sonuçlar doğrultusunda misafirlerine değer sunan çıktılar elde etmek isteyen işletmeler, yenilikçi iş davranışlarını artırmada dönüşümcü lider, psikolojik güçlendirme değişkenlerinin önemini kavramaları gerekmektedir.
dc.description.abstractConsidering the changing consumer demands and increasing quality expectations in the globalization process, it is stated that the most important factor that will create difference is the employees who have innovative business behaviors. Because they are individuals who produce innovative results and ultimately realize innovation. In tourism enterprises that have a place in the service sector, the simultaneous production and consumption of the employees increase the importance of innovative business behaviors according to other business areas. The innovative work behaviors of employees are influenced by many factors. The aim of this study is the Mediating Role of psychological empowerment in the relationship between transformational leadership and innovative work behaviour in the food and beverage staff. The study was carried out with the survey method of 700 employees working in food and beverage departments of five star hotels operating in Antalya province. As a result of the study, the effect of transformational leader on innovative business behaviors was found in the enterprises included in the research and it was found that psychological empowerment played an intermediary role in this interaction. In addition, a positive and significant relationship was found between the variables. In line with these results, the enterprises that want to produce outputs that offer value to their guests, the transformational leader in increasing innovative business behaviors, need to comprehend the importance of psychological empowerment variables.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYiyecek içecek çalışanlarında dönüşümcü liderlik ve yenilikçi iş davranışı ilişkisinde psikolojik güçlendirmenin aracı etkisi
dc.title.alternativeThe mediating role of psychological empowerment in the relationship between transformational leadership and innovative work behaviour of the food and beverage staff
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-01-02
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmFood and beverage operations
dc.subject.ytmFood and beverage sector
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmTransformational leadership
dc.subject.ytmInnovative behaviour
dc.subject.ytmPsycholojical empowerment
dc.identifier.yokid10241318
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid546915
dc.description.pages173
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess