Show simple item record

dc.contributor.advisorAksoy, Ramazan
dc.contributor.authorTerzici, Taygun
dc.date.accessioned2020-12-10T11:01:25Z
dc.date.available2020-12-10T11:01:25Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/254549
dc.description.abstractSatın alma sonrası süreçte tüketiciler, beklentileri karşılanmadığında tatminsizlik yaşamakta ve işletmeye karşı olumsuz duygular beslemektedir. Tüketiciler tatminsizliklerini gidermek ve olumsuz durumu ortadan kaldırmak amacıyla çeşitli davranışlar sergilemektedirler. Bu durum; tüketici odaklı bir pazarlama anlayışının olduğu günümüzde işletmelerin önemle üzerinde durmaları ve yönetmeleri gereken bir süreç olarak gözükmektedir. Bu çalışmanın amacı tüketicilerin satın aldıkları uygulama içi içerik veya hizmet ile ilgili tatmin durumları ve tatminsizlik halinde nasıl bir şikâyet davranışı sergilediklerini incelemektir. Bu doğrultuda Zonguldak merkez ilçesinde uygulama içi içerik veya hizmet satın alan tüketiciler üzerinde anket çalışması yapılmıştır. Anket verileri SPSS 22.0 programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler ve ki-kare analizi kullanılmıştır. Tatmin düzeyi ile herhangi bir uygulama içi içerik veya hizmeti satın alma sonrası yaşanan sorunla harekete geçme ve tatmin düzeyi ile ilk şikâyet memnuniyeti arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca satın alınan uygulama içi içerik veya hizmetin fiyatı ve sorunun önem derecesi ile hiçbir şey yapmama muhtemel hareket tarzı arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn the post-purchase process, consumers are dissatisfied when their expectations are not met and they have negative feelings towards the enterprise. Consumers exhibit various behaviors in order to eliminate their dissatisfaction and to eliminate the negative situation. This situation in the present day, where a consumer-oriented marketing approach is taking place, seems to be a process that businesses need to emphasize and manage. The purpose of this study is to examine the satisfaction level of consumers concerning the in-app content or service that they have bought and how they exhibit a complaint behavior in case of dissatisfaction. In this direction, a survey was made on consumers who purchased in-app content or services in the central of Zonguldak. The survey data were analyzed with SPSS 22.0 program. Descriptive statistics and chi-square analysis were used to analyze the data. It was found that there was a significant relationship between the level of satisfaction and acting with the problem after purchasing any in-app content or service and the first complaint satisfaction. In addition, it was found that there was a significant relationship between the amount of in-app content or service purchased and the importance level of the problem with the possible mode of action that doing nothing against the problem.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMobil uygulamaların sunduğu uygulama içi içerik veya hizmet satın alan tüketicilerin satın alma sonrası davranışları
dc.title.alternativePost- purchase behaviors of consumers who buy in-app content or service offered by mobile applications
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-22
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10259470
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid580902
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess