Sosyal bilgiler ders etkinliklerinde gazete kupürleri kullanımının öğrencilerin üst bilişsel farkındalık düzeylerine ve derse yönelik tutumlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Çolakoğlu, Özgür Murat | |
dc.contributor.author | Çobanoğlu, Cemil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:01:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:01:07Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/254463 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler ders etkinliklerinde gazete kupürleri kullanımının öğrencilerin üst bilişsel farkındalıklarına ve derse yönelik tutumlarına olan etkisini araştırmaktır. Bu araştırma, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Türkiye'nin Karadeniz Bölgesinde bir devlet okulunda öğrenim gören 60 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma, 5. Sınıf Sosyal Bilgiler dersi `Kültür ve Miras` öğrenme alanını kapsayıp, araştırma için seçilen deney ve kontrol gruplarında 5 hafta sürmüştür.Araştırmada öğrencilerin Üst Bilişsel Farkındalıklarını ölçmek amacıyla Sperling, Howard, Miller ve Murphy (2002) tarafından 3-9. sınıf öğrencileri için geliştirilen, Karakelle ve Saraç (2007) tarafından güvenirlik ve geçerlik çalışmaları yapılarak Türkçe'ye çevrilen Çocuklar için Üst bilişsel Farkındalık Ölçeği (ÜBFÖ-Ç) ile öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutumlarını ölçmek için geçerliğini ve güvenirliğini Yurdakul'un (2004) yapmış olduğu Sosyal Bilgiler Tutum Ölçeği uygulanmıştır.Uygulama sonrası elde edilen veriler SPSS 20.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları çalışmanın başında ve sonunda uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarının ön test ve son test uygulamaları ilişkili örneklemler t-testi ve ilişkisiz örneklemler t-testi ile karşılaştırılarak, elde edilen sonuçlar arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı incelenmiştir.Araştırma sonucunda Sosyal Bilgiler ders etkinliklerinde gazete kupürleri kullanımının, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin üst bilişsel farkındalıklarında deney grubu lehine anlamlı derecede farklılık meydana getirdiği ortaya konulmuşken, Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutumlarında deney ve kontrol grubu öğrencileri arasında anlamlı bir farklılık meydana getirmede etkili olmadığı görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the effect of the use of newspaper clippings in social studies course on the students of the metacognitive awareness levels and attitudes towards the course.The research was carried out with 60 students at one of the public schools in The Black Sea Region of Turkey in 2017-2018 academic year. The study includes 'Unit 2' named Culture and Heritage in Grade 5 Social Studies Lesson. It took 5 weeks both in the experimental group and in the control group.Metacognitive Awareness Inventory (MAI) and Social Studies Attitude Scale were applied in the study. Metacognitive Awareness Inventory (MAI) was developed by Sperling, Howard, Miller and Murphy (2002) to measure students' Metacognitive Awareness. The validity and reliability studies of the inventory were performed by Karakelle and Saraç (2007), and adapted to Turkish. The Social Studies Attitude Scale was developed to measure students' attitudes towards Social Studies course, and the validity, reliability and discrimination of the attitude scale were examined and evaluated by Yurdakul (2004).The data obtained after the application were analyzed using SPSS 20.0 package program. The data collection tools used in the study were applied at the beginning and end of the study. Pre-test and post-test applications of experimental and control groups were compared with related samples t-test and unrelated samples with t-test, and it was examined if there is a statistically significant difference between pre-test and post-test applications of experimental and control groups.As a result of the research, using newspaper clippings in Social Studies course activites had a significant difference in favor of the experimental group in the metacognitive awareness of the experimental group and the control group students. However, it was observed that their attitudes towards Social Studies course were not effective in making a significant difference between the experimental and control groups. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler ders etkinliklerinde gazete kupürleri kullanımının öğrencilerin üst bilişsel farkındalık düzeylerine ve derse yönelik tutumlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of newspaper clippings on student's metacognitive awareness levels and attitudes toward the course in social studies course activities | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-28 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10280725 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 584153 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |