Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdemir, Elif
dc.contributor.authorTurgut, Kemal
dc.date.accessioned2020-12-10T11:01:11Z
dc.date.available2020-12-10T11:01:11Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/254450
dc.description.abstractNitelikli bilgiye ulaşmak eğitim-öğretimin verimliliğinde önemli yer tutmaktadır. Bireyde gerçekleşen öğrenmeyi desteklemek amacı ile aktarılan bilgiye ulaşım vasıtalarında değişimler yaşanmaktadır. Akıllı cep telefonları ve tabletler ile hayatımıza giren yeni bilgi aktarım vasıtalarının eğitim öğretim ortamında bilgi aktarımı amacı ile kullanılmasında, öğretmen adaylarının bu yeni öğrenmeye ilişkin tutumlarının belirlenmesi önem kazanmaktadır. Bu çalışmada öğretmen adaylarının mobil öğrenmeye ilişkin tutumlarının belirlenmesi hedeflenmiştir. Çalışmada araştırma amacına ulaşmak için nicel araştırma yöntemlerinden, kesitsel anket çalışması (Cross-Sectional Survey Study) kullanılmıştır. Çalışma verileri bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim gören altı farklı bölümdeki öğrencilerden gönüllülük esasına göre elde edilmiştir. Çalışma sonuçları öğretmen adaylarının mobil öğrenmeye ilişkin tutumlarının pozitif olduğunu göstermiştir. Bu sonuçlara dayanarak gelecekte ilköğretim ve ortaöğretim için planlanacak eğitim öğretim etkinliklerinde mobil öğrenme araçlarına yer verilebileceği anlaşılmaktadır.
dc.description.abstractAccessing qualified information has an important place in the efficiency of education and training. In order to support the learning that takes place in the individual, there are changes in the means of information transferred from the outside. It is important to determine the attitudes of prospective teachers towards the new learning environment which is used to transfer information in education through devices such as smart phones and tablets. The purpose of this study is to investigate the attitudes of prospective teachers towards mobile learning. Being one of the quantitative research, the Cross-Sectional Survey design was used in the study. The data for the study were obtained on a volunteer basis from students in six different departments attending the education faculty of a state university. The results of the study showed that prospective teachers' attitudes towards mobile learning were positive. Based on these results, it is understood that mobile learning tools may be included in the educational activities to be planned for primary and secondary education in the future.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının mobil öğrenmeye ilişkin tutumlarının belirlenmesi
dc.title.alternativeExaming the attitudes of preservice teachers' toward mobil learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-22
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10264689
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid581461
dc.description.pages64
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess