Yabancı dil (İngilizce) öğretiminde yaratıcı zıt düşünme (creact) tekniğinin ortaokul düzeyindeki öğrencilerin öğrenme ürünlerine etkisi
dc.contributor.advisor | Koray, Özlem | |
dc.contributor.author | Hitit Akdeniz, Hale | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:01:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:01:10Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/254449 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Yabancı Dil (İngilizce) dersinde Yaratıcı Zıt Düşünme (Creact) tekniğinin kullanılmasının ortaokul öğrencilerinin akademik başarı, yaratıcılık ve tutum düzeyleri üzerine etkisini incelemektir. Yaratıcı Zıt Düşünme (Creact) tekniği, Janusyan Düşünme Kuramına dayalı geliştirilen bir yaratıcı düşünme tekniğidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Zonguldak'ın bir ilçe merkezinde yer alan bir ortaokulda 6. sınıf düzeyinde bulunan öğrenciler oluşturmaktadır. Deney grubunda 20, kontrol grubunda 20 öğrenci olmak üzere toplamda 40 öğrenci ile çalışma gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının, bir önceki yıla ait yıl sonu genel başarı ortalamaları ile İngilizce dersi başarı ortalamaları açısından denk oldukları belirlenmiştir.Haftada beş İngilizce ders saati olmak üzere, yirmi ders saati deneysel uygulamalar için kullanılmıştır. Uygulamalar ve ön test-son testler için toplamda ayrılan süre altı haftadır. Deney grubunda Yaratıcı Zıt Düşünme (Creact) tekniği kullanılarak ders işlenirken, kontrol grubunda 6. sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programında önerilen yöntem ve teknikler doğrultusunda ders işlenmiştir. Veri toplama araçları olarak `Akademik Başarı Testi`, `Torrance Yaratıcı Düşünme Testi`, `İngilizce Dersi Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma verileri normal dağılım göstermiştir. Veriler SPSS paket programında bağımlı ve bağımsız gruplar için t-testi ile analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, Yaratıcı Zıt Düşünme (Creact) tekniğinin İngilizce dersinde kullanılması öğrencilerin yaratıcılık ve derse yönelik tutum düzeylerini artırmaktadır. Deney ve kontrol gruplarının akademik başarı son test erişi puanları arasında anlamlı bir farklılık elde edilmemiştir. Ancak deney grubu akademik başarı son test erişi puan ortalamaları, kontrol grubu akademik başarı son test erişi puan ortalamalarından yüksek çıkmıştır. Bu doğrultuda tekniğin akademik başarı üzerinde de olumlu etkiye sahip olduğu söylenebilmektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to investigate the effects of using the Creative Reversal Act (Creact) on the levels of academic achievement, creativity and attitudes of the secondary school students. The Creative Reversal Act (Creact) is a creative thinking technique based on the Janusian Thinking Theory.In the study, quasi-experimental design with pre-test-post-test control group was used. The study group consisted of students at the 6th grade level in a secondary school in a district of Zonguldak. The study group consisted of 20 students in the experimental group and 20 students in the control group. It was determined that the experimental and control groups were equivalent in terms of the average of the year-end overall success of the previous year and the average of the average English course.A total of 20 course hours, with 5 English lessons per week, were used for experimental applications. The total time allocated for applications and pre-test-post-tests is 6 weeks. In the experimental group, while the course was studied using the Creative Reversal Act (Creact), the lesson was taught in accordance with the methods and techniques proposed in the 6th grade English Course Curriculum in the control group.`Academic Achievement Test`, `Torrance Creative Thinking Test` and `Attitude Scale of English Course` were used as data collection tools. Research data showed normal distribution. The data were analyzed by t-test for dependent and independent groups in SPSS package program. According to the findings obtained from the study, the use of Creative Reversal Act (Creact) in English course increased the students' level of creativity and attitude towards the course. There was no significant difference between the scores of academic achievement final test scores of the experimental and control groups. However, the mean scores of academic achievement, post-test achievement, and post-test achievement scores of the control group were higher than the mean scores. In this respect, it can be said that the technique has a positive effect on academic achievement. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yabancı dil (İngilizce) öğretiminde yaratıcı zıt düşünme (creact) tekniğinin ortaokul düzeyindeki öğrencilerin öğrenme ürünlerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of the application of creative reversal act (creact) on the teaching products of the secondary level students in foreign language learning (English) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-22 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10265291 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 581530 | |
dc.description.pages | 159 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |