Show simple item record

dc.contributor.advisorAksoy, Ramazan
dc.contributor.authorKulualp, Mehmet Kürşad
dc.date.accessioned2020-12-10T11:01:10Z
dc.date.available2020-12-10T11:01:10Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/254448
dc.description.abstractTutum; fikir, duygu ve eğilim olarak kişilerin davranışlarında gözlemlenebilen olumlu ya da olumsuz tepkilerdir. Bireylerin davranışları tutumları sayesinde şekillenmektedir. Bu nedenle, herhangi bir konuyla ilgili eğilimi görebilmek için tutumların ölçülmesi son derece önemlidir. Günümüzde tüketicilerin tutumlarının, yönelimlerinin ve önceliklerinin tespit edilmesi, firmaların başarıları için büyük önem taşımaktadır. Ancak, son yıllarda teknolojinin gelişmesiyle birlikte fiziki ticaretin yerini elektronik ticarete (e-ticaret) bırakması sebebiyle tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarının yakından gözlenmesi zorlaşmıştır.E-ticarette tüketici istek ve ihtiyaçlarını anlayabilmek değerli bir konu haline gelmiştir. Bu nedenle, araştırmada, gerek uygulamada firma yöneticilerinin pazarlama planlamasına yardımcı olacak bilgilerin edinilmesi ve gerekse literatürde bu alandaki sınırlı sayıdaki çalışmaya destek sağlamak amacıyla teknoloji kabul modeli kapsamında tüketici tutumlarının elektronik ticarete etkileri incelenmiştir.Araştırmada elektronik ticaret yapan tüketicilerin tutumlarında teknoloji kabul modelinin yarattığı etkinin ne olduğunu görebilmek amacıyla yapılmıştır.Araştırma Ankara ilinde elektronik ticaret yapan tüketicilerin alışveriş yapma alışkanlıklarında teknolojiyi kabul etme ve kullanma tutumlarına ilişkin bakış açıları izlenmiştir. Araştırma kapsamında bilimsel araştırma yöntemlerinden anket yöntemi tercih edilmiştir. Katılımcılardan teknolojiyi kabul etme ve uygulama sürecinde elektronik ticarete ne gibi etkileri olduğunu ve tutumlarında meydana gelen değişim nedenlerini araştırmak amacıyla bilgiler alınmıştır. Yapılan analizler sonucunda Ankara ilinde elektronik ticaret yapan tüketicilerin teknolojik yeniliklerin kabulü ve uygulanması açısından bakış açılarının olumlu olduğu, elektronik ticaret yapan tüketicilerin teknolojik yeniliklerin kabul edilmesi ve uygulanmasının ticarette daha fazla uygulanması için katılım gösterdikleri görülmüştür.
dc.description.abstractThe study was conducted to see the effect of the technology acceptance model on the attitudes of the consumers engaged in electronic commerce. Attitude; ideas, emotions and tendencies are positive or negative reactions that can be observed in people's behavior. Behaviors of individuals are shaped by their attitudes. Therefore, it is very important to measure attitudes in order to see the tendency for any subject. Identifying the attitudes, orientations and priorities of consumers today is of great importance for the success of the companies. However, with the development of technology in recent years, it has become more difficult to observe the demands and needs of consumers closely because physical trade is replaced by electronic commerce (e-commerce). Understanding of consumer needs and needs in e-commerce has become a valuable issue. For this reason, in this study, the effects of electronic commerce on consumer attitudes were examined in order to obtain information to help the marketing planning of the company managers in the application and to support the limited number of studies in this field in the literature.In the study, the perspectives of the consumers in electronic commerce in Ankara in terms of their attitudes towards accepting and using technology in shopping habits were followed. Within the scope of the research, the survey method was preferred from scientific research methods. The participants were informed about the effects of electronic commerce on the process of accepting and applying technology and investigating the reasons of change in their attitudes. As a result of the analyzes, it was seen that the consumers who make electronic commerce in Ankara province have positive perspectives in terms of the acceptance and application of technological innovations, and that the consumers engaged in electronic commerce have been involved in the adoption and application of technological innovations in trade. In the future, it is useful to determine the methods of acceptance and application of technological innovations in the study of the attitudes of the consumers engaged in electronic commerce in this field.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTeknoloji kabul modeli kapsamında tüketicilerin elektronik ticaret faaliyetine yönelik tutumları
dc.title.alternativeAttitudes of consumers towards electronic commerce in the scope of technology acceptance model
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-22
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret ve İşletmecilik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10264401
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid581418
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess