Sınıf öğretmenlerinin üstbilişsel farkındalık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Akdemir, Elif | |
dc.contributor.author | Kilavuz, Nur İrem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:01:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:01:06Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/254419 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin üstbilişsel farkındalık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Bu amaçla sınıf öğretmenlerinin üstbilişsel farkındalık düzeyleri araştırılmış ve cinsiyet, mesleki kıdem, öğrenim durumu, görev yaptıkları sınıflar, görev yaptıkları sınıf mevcuduna göre farklılaşıp farklılaşmadığına bakılmıştır. Araştırmada tarama modelinden yararlanılmıştır. Araştırma, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Düzce'de 19 resmi ilkokulda görev yapan 232 sınıf öğretmeni ile yürütülmüştür. Sınıf öğretmenlerine veri toplama aracı olarak Schraw ve Dennison (1994) tarafından geliştirilen ve Akın, Abacı ve Çetin (2007) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Üstbilişsel Farkındalık Envanteri ve Kişisel Bilgiler Formu uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22.0 Windows programı kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına bakıldığında sınıf öğretmenlerinin üstbilişsel farkındalık düzeylerinin yüksek olduğu bulunmuş ve kadın öğretmenlerin üstbilişsel farkındalığının erkek öğretmenlere göre yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca üstbilişsel farkındalık düzeylerinin mesleki kıdem, öğrenim durumu, ders verilen sınıflar ve ders verilen sınıflardaki öğrenci mevcudu değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate metacognitive awareness levels of primary school teachers by different variables. For this purpose, metacognitive awareness levels of primary school teachers was surveyed and whether this results differ various variables (such as gender, professional seniority, education status, class type, class population) was investigated. This research designed by survey model. The research was carried out with the 232 primary school teachers working in Düzce province in the academic year of 2018-2019. Metacognitive Awareness Inventory which was developed by Schraw and Dennison (1994) and adopted into Turkish by Akın, Abacı, Çetin (2007) was applied and demographic information was obtained. Analyses of this study were analyzed by using SPSS 22.0 software. Based on the findings of the study, primary school teachers had high level metacognitive awareness and female teachers' metacognitive awareness were higher than male teachers. Also there are no significant differences between metacognitive awareness and professional seniority, education status, class type and class population. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin üstbilişsel farkındalık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of metacognitive awareness levels of primary school teachers by different variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-28 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Metacognitive | |
dc.identifier.yokid | 10281086 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 584218 | |
dc.description.pages | 75 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |