Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdemir, Elif
dc.contributor.authorKilavuz, Nur İrem
dc.date.accessioned2020-12-10T11:01:06Z
dc.date.available2020-12-10T11:01:06Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/254419
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin üstbilişsel farkındalık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Bu amaçla sınıf öğretmenlerinin üstbilişsel farkındalık düzeyleri araştırılmış ve cinsiyet, mesleki kıdem, öğrenim durumu, görev yaptıkları sınıflar, görev yaptıkları sınıf mevcuduna göre farklılaşıp farklılaşmadığına bakılmıştır. Araştırmada tarama modelinden yararlanılmıştır. Araştırma, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Düzce'de 19 resmi ilkokulda görev yapan 232 sınıf öğretmeni ile yürütülmüştür. Sınıf öğretmenlerine veri toplama aracı olarak Schraw ve Dennison (1994) tarafından geliştirilen ve Akın, Abacı ve Çetin (2007) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Üstbilişsel Farkındalık Envanteri ve Kişisel Bilgiler Formu uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22.0 Windows programı kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına bakıldığında sınıf öğretmenlerinin üstbilişsel farkındalık düzeylerinin yüksek olduğu bulunmuş ve kadın öğretmenlerin üstbilişsel farkındalığının erkek öğretmenlere göre yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca üstbilişsel farkındalık düzeylerinin mesleki kıdem, öğrenim durumu, ders verilen sınıflar ve ders verilen sınıflardaki öğrenci mevcudu değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate metacognitive awareness levels of primary school teachers by different variables. For this purpose, metacognitive awareness levels of primary school teachers was surveyed and whether this results differ various variables (such as gender, professional seniority, education status, class type, class population) was investigated. This research designed by survey model. The research was carried out with the 232 primary school teachers working in Düzce province in the academic year of 2018-2019. Metacognitive Awareness Inventory which was developed by Schraw and Dennison (1994) and adopted into Turkish by Akın, Abacı, Çetin (2007) was applied and demographic information was obtained. Analyses of this study were analyzed by using SPSS 22.0 software. Based on the findings of the study, primary school teachers had high level metacognitive awareness and female teachers' metacognitive awareness were higher than male teachers. Also there are no significant differences between metacognitive awareness and professional seniority, education status, class type and class population.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin üstbilişsel farkındalık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of metacognitive awareness levels of primary school teachers by different variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-28
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMetacognitive
dc.identifier.yokid10281086
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid584218
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess