Show simple item record

dc.contributor.advisorDemiroğlu, Aysel
dc.contributor.authorÖztürk, Serdar
dc.date.accessioned2020-12-10T11:01:03Z
dc.date.available2020-12-10T11:01:03Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/254409
dc.description.abstractSon yıllarda eğitim konusunda üzerinde en çok durulan konuların başında empati, değerler ve ahlâk kavramları gelmektedir. Günümüzde empatik eğilimi kullanma konusundaki yetersizlik insanların karşılaşmış olduğu problemlerden biridir. Bu konudaki bir diğer problem ise değer yargılarının, ahlâki gelişim modeli ile çocuklara ve dolayısıyla gelecek nesillere aktarılamamasıdır. Bu çalışma ile ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin empatik eğilim düzeyleri ile değer yönelimleri arasındaki ilişkinin tespit edilip cinsiyet, okul öncesi eğitim alma, büyüdüğü aile türü, anne ve babanın öğrenim düzeyine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama modeline göre gerçekleşen çalışma 2018-2019 eğitim öğretim yılı güz yarıyılında Kdz. Ereğli ilçesi merkez ilkokullarından tesadüfi olarak seçilen beş ilkokulda öğrenim gören 671 dördüncü sınıf öğrencisi ile gerçekleşmiştir. Araştırma verilerinin elde edilmesinde Kişisel Bilgi Formu, Çocuklar İçin Empatik Eğilim Ölçeği ve Portre Değerler Ölçeği kullanılmıştır. Kız öğrencilerin empatik eğilim ve sosyal değerlerden öz-aşkınlık değer düzeyinin erkeklere nazaran anlamlı şekilde yüksek olduğu, öğrencilerin empatik eğilim düzeyleri okul öncesi eğitim, aile türü ve anne-baba eğitim durumuna göre anlamlı farklılık göstermezken, değer yönelimlerinde anlamlı farklılıkların olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin empatik eğilim düzeylerinin hem bilişsel hem de duygusal alt boyutları ile değer yönelimleri alt boyutları arasında anlamlı bir ilişkisi olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe concepts of empathy, values and morality are the most important topics of education in recent years. One of the problems faced by people today is the inability to use the empathic tendency. Another is that the value judgments cannot be passed on to children and hence to future generations through the model of moral development.In this study, it was aimed to determine the relationship between empathic tendency levels and value orientations of the students in the 4th grade of primary education and to determine the differentiation status of these levels depending upon different variables. The study accourding to screening model was conducted with 671 fourth grade students from five primary schools which were randomly selected in Kdz. Ereğli district in the fall semester of 2018-2019 academic year. Personal Information Form, Emphatic Tendency Scale for Children and Portrait Values Scale were used to obtain the researc data. It was determined that the emphatic tendencies and value orientation of female students were significantly higher than the boys and while students' emphatic tendencies didnot show significant differences in terms of pre-school education, family type and parental education level, there were significant differences in value orientations. The results of the research showed that there was neither strong nor weak but significant relationship between both the cognitive and emotional sub-dimensions of the students' empathic tendency levels and the sub-dimensions of the value orientations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin empatik eğilim düzeyleri ile değer yönelimleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between empathic tendency levels and value orientation of the primary school fourth grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-27
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEmpathy
dc.identifier.yokid10276795
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid583555
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess