Show simple item record

dc.contributor.advisorYücedoğru, Recep
dc.contributor.authorÖren, Gülcan
dc.date.accessioned2020-12-10T11:00:56Z
dc.date.available2020-12-10T11:00:56Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/254377
dc.description.abstractVergilerin mükelleflerde oluşturduğu psikolojik algılamalar çeşitli sonuçlar doğurmaktadır. Bu sonuçlar vergilerin vergilendirilme işlemlerin işleyişini etkilemektedir. Bu noktada vergilerin mükelleflerde oluşturduğu olumlu ya da olumsuz etkilerin nedenleri önem kazanmaktadır.Ülkemizde birçok vergi uygulanmasına karşın KDV mükellef açısından değerlendirdiğimizde günlük hayatlarında sıkça karşılaştıkları ve şıkça ödedikleri bir vergidir. Bu nedenle mükelleflerin KDV'yi algılama şekilleri fiş fatura alma davranışlarını ve vergiyi ödeme işlemlerini etkilemektedir. Çalışmada 1000 KDV mükellefine anket yapılmıştır. Anket çalışmasından önce 15 KDV mükellefine toplam 19 tane soru sorularak yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi uygulanmıştır. Görüşme ile elde edilen veriler anket çalışmamızın ölçeklerini oluşturmaktadır. Anket çalışması ile elde edilen veriler regresyon analizi ve tablolarla yorumlanmıştır. Çalışma sonuçlarına göre mükelleflerin fiş fatura almamalarının birden fazla nedeni olduğu, örneğin; Fiş Fatura Algısı, Şirketlerin Büyüklüğü ve Kurumsallaşma, Alışveriş Tutarı vb. nedenler şeklinde sıralanmaktadır.Anahtar Kelimeler: KDV, KDV Uyumu, Perakende Satış Fişi, Fatura
dc.description.abstractThe psychological perceptions of taxpayers have various consequences. These results affect the functioning of taxation transactions. At this point, the reasons of the positive or negative effects of taxes on taxpayers gain importance.Although many taxes are applied in our country, VAT is a tax that they frequently encounter and pay elegantly in their daily lives. Therefore, the way taxpayers perceive VAT affects the behavior of receipt receipts and tax payment transactions.In this study, 1000 VAT taxpayers were surveyed. Before the survey, a total of 19 questions were asked to 15 taxpayers and semi-structured interview method was applied. The data obtained through the interview form the scales of our survey. The data obtained from the survey were interpreted with regression analysis and tables. According to the results of the study, there are more than one reason why taxpayers do not receive receipt invoices; Perception of Receipt Invoice, Size and Institutionalization of Companies, Shopping Amount etc. reasons.Keywords: VAT, VAT Compliance, Retail Sales Slip, Invoiceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMaliyetr_TR
dc.subjectFinanceen_US
dc.titleKatma değer vergisine karşı gösterilen gönülsüzlüğün nedenleri: Tüketicilerin perakende satış fişi almama davranışın analizi
dc.title.alternativeThe causes of reluctance against value added tax: an analysis of consumers' non-receipt
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-29
dc.contributor.departmentMaliye Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10285161
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid585319
dc.description.pages224
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess