Argümantasyon tabanlı öğretim yönteminin ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına, fene yönelik tutumlarına ve tartışma becerilerine etkisi
dc.contributor.advisor | Özdemir, Muhammet | |
dc.contributor.author | Ateş, Emrah | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:00:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:00:54Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/254373 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Argümantasyon Tabanlı Öğretimin ilkokul 4.sınıf Fen Bilimleri dersinde uygulanmasının öğrencilerin akademik başarılarına, fene yönelik tutumlarına ve tartışmaya isteklilik düzeylerine olan etkisi araştırılmıştır. Bu araştırma nicel yöntemlerden ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel yöntem ve nitel yöntemlerden doküman analizi kullanılarak karma yöntem biçiminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini 2017-2018 yılında Düzce ili Yığılca ilçesinde eğitim gören 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemi ise evren içinden tesadüfî küme örnekleme yoluyla seçilen 2 şubede öğrenim görmekte olan 37 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.Dersler, kontrol grubunda, Fen Bilimleri dersi öğretim programında öngörülen etkinlikler ile gerçekleştirilirken; deney grubunda, argümantasyon tabanlı öğretim etkinlikleri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla deney ve kontrol gruplarında `Maddeyi Tanıyalım Başarı Testi (MTBT)`, `Fene Yönelik Tutum Ölçeği (FYTÖ)` ve `Tartışmacı Anketi (TA)` ; sadece deney grubunda `Görüşme Formu` ve `Öğrenci Günlükleri` kullanılmıştır. Nicel veri toplama araçları gruplar arasında fark olup olmadığını belirlemek amacıyla ön-test, uygulanan farklı yöntemlere bağlı olarak uygulama sonrası ortaya bir fark çıkıp çıkmadığını belirlemek amacıyla son-test olarak uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma hipotezlerinin test edilmesinde `bağımsız gruplar t-testi ve bağımlı gruplar t-testi` kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar ATÖ'nün akademik başarıyı anlamlı düzeyde değiştirdiğini ortaya çıkmıştır. Ancak deney ve kontrol grubu öğrencilerinin tartışmaya yönelik eğilimleri ve fene yönelik tutumlarında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Öğrenci günlüklerinden elde edilen veriler analitik dereceli puanlama anahtarı ile değerlendirilmiştir. Günlüklerin analizinden elde edilen sonuçlara göre öğrenciler günlüklerde ortalama 177 sözcük kullanmıştır. Günlüklerde kullanılan cümle sayılarının ortalaması 51, öğrencilerin verdiği örneklerin ortalama sayısı 26'dır. Kullanılan sebep-sonuç cümlelerinin ortalaması 9 ve günlüklerde yapılan tanım cümlelerinin sınıf ortalaması 12'dir. Görüşme formundan elde edilen verilerin betimsel analizi yapılmıştır. Öğrenci görüşme formu analiz sonuçlarına göre öğrencilerin çoğunluğu argümantasyon tabanlı öğretim etkinliklerini eğlenceli bulmuştur. Öğrenciler etkinliklerin uygulanması sırasında zorluk yaşamadıklarını ifade etmişlerdir. Öğrenciler etkinlikleri severek yaptıklarını söylemişler ve etkinlikler sayesinde derse olan ilgi düzeylerinde artış olduğunu belirtmişlerdir. Diğer ünitelerde de benzer etkinliklerin yapılmasını istemişlerdir. Öğretmen görüşme formu analiz sonuçlarına göre deney grubunda uygulamayı gerçekleştiren sınıf öğretmeni ATÖ etkinliklerinin düşünmeye ve araştırmaya yöneltici olduğunu etkinliklerin öğrencilerin derse katılım düzeylerini arttırdığını öğrencilerde merak uyandırdığını ifade etmiştir. ATÖ etkinliklerinin mevcut programın öngördüğü öğretim etkinliklerine göre daha kalıcı öğrenmeler gerçekleştirdiğini belirtmiştir. | |
dc.description.abstract | In this study, Argumentation Based Teaching Method's effects on the level of willingness of the students for arguments and their attitudes towards sciences, and their academic success after 4th grade Science Class is applied, are researched. This study employs pretest-posttest control group half experimental method from quantitative methods, and document analysis from qualitative methods, thus constituting a mixed method research. The universe of the study is composed of 4th grade students studying in Yığılca district of Düzce in 2017-2018 academic year. The sampling was selected from the population randomly by cluster sampling method, 37 counts of 4th grade students attending 2 different classes.The courses were held in control group with the activities prescribed by Science curriculum; however, in the experiment group, argumentation-based teaching activities were employed. Inthe study, data collection was achieved by `Let's Learn the Matter Success Test (MTBT)`, `Attitude Towards Science Scale (FYTÖ)` and `Arguer's Survey (TA)` in both experiment and control groups; and `Interview Form` and `Student Diaries` in only experiment group. Quantitative data collection tools achieved with pretest to determine the difference between the groups, and with posttest to determine if a difference occurred after the application of different methods. The data gathered from the study were analyzed via SPSS statistics software. During the testing of the hypotheses of the study, `independent samples t-test and dependent samples t-test` was employed. The results proved that Argumentation-Based Teaching Method improved the academic success with a significant amount. However, there was no significant difference occurred about the attitudes of the students from either group towards argumentation and their attitudes towards sciences. The data from student diaries were assessed with analytical scaled grading keys. According to the results acquired from the diaries analyses, the students used an average of 177 words in their diaries. In the diaries, the average of words is 51, and the average of examples students give is 26. The average of used reason-result sentences is 9 and class average of definition sentences in the diaries is 12. The interview form data were assessed by descriptive analysis. According to the student interview form analysis results, most of the students find the argumentative based teaching activities to be entertaining. The students stated that they did not experience hardships during the application of the activities. The students stated that they enjoyed the experience, and also stated that during the activities their attention towards the lesson heightened. They wanted similar activities in other subjects. According to the teacher interview form analysis results, the teacher that applied the activities on experimental group stated that the Argumentative Based Teaching activities are directive to thinking and research, and the activities increase the class participation among the students and stimulated their attention. It has been stated that Argumentative Based Teaching activities facilitate more persistent learning compared to the teaching activities prescribed by the current curriculum. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Argümantasyon tabanlı öğretim yönteminin ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına, fene yönelik tutumlarına ve tartışma becerilerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of argumentation based teaching method on academic achievements, science attitudes and discussion skills of primary school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-28 | |
dc.contributor.department | Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10293852 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 584593 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |