Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakmakcı, Celal Can
dc.contributor.authorYir, Bedriye Baran
dc.date.accessioned2020-12-10T11:00:52Z
dc.date.available2020-12-10T11:00:52Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/254371
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, Türk edebiyatı yazarlarından biri olan Bilgin Adalı'nın eserlerini değerler eğitimi açısından incelemektir. Bu araştırma, betimsel nitelikte bir çalışma olup doküman incelemesi yöntemi esas alınarak yapılmıştır. Çalışmanın örneklemini ise Adalı'nın otuz bir eseri oluşturmaktadır. Değerler eğitimi açısından bu eserler, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları, ilköğretimin amaçları, ortaöğretimin temel ilkeleri ve Türkçe dersi genel amaçları, 2019 yılında yayımlanan İlkokul ve Ortaokul Türkçe Dersi öğretim programında yer alan MEB Kök Değerleri, Temalar ve Konular programı incelenerek hazırlanan değerler listesindeki on dokuz değere göre incelenmiştir. İncelenen edebi eserlerde hazırlanan değerler listesindeki on dokuz değere de yer verilmiştir. İncelenen eserlerin içinde en fazla sevgi (92), en az ise alçak gönüllülük, dürüstlük, öz denetim (4) değerine yer verildiği belirlenmiştir. Bu bulgulara göre Bilgin Adalı'nın eserlerinin değerler eğitimi konusunda yararlanılacak kaynaklar arasında olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bilgin Adalı'nın eserleri değerler eğitimi açısından ilköğretim ve ortaöğretim düzeyindeki öğrencilere önerilebilir niteliktedir.Anahtar Kelimeler: Bilgin Adalı, Değer, Değerler Eğitimi.
dc.description.abstractThis study's aim is to examine Bilgin Adalı's works in terms of values education who, is one of the authors in Turkish Literature. This study is a descriptive study and carried out by document analysis method based. The study's sample consists of Adalı's thirty one works. These works are examined according to nineteen values in the list of values in terms of values education which were prepared by means of Turkish National Education's main goals, aims of primary education, basic principles of secondary education and general objectives of Turkish lesson, Root Values of MEB in Primary and Secondary Turkish Curriculum that were published in 2019, Themes and Topics programme. Nineteen values in the list of values are also included which were prepared in the literary works examined. Among the works that were examined, it has been identified that mostly love (92), least humility, honesty, self-audit (4) were included.According to these findings, it has been found that Bilgin Adalı's works are in the resources to be used by means of values education subject. Bilgin Adalı's works are recommendable to primary and secondary students in terms of values education.Key Words: Bilgin Adalı, Value, Values Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgin Adalı`nın eserlerinin değerler eğitimi açısından incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of Bilgin adali's of works in therms of values education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-29
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10295595
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid584862
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess