Show simple item record

dc.contributor.advisorMutlu, Betül
dc.contributor.authorŞener, Merve
dc.date.accessioned2020-12-10T11:00:16Z
dc.date.available2020-12-10T11:00:16Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-07-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/254185
dc.description.abstractTürk şiirinin en uzun soluklu şairlerinden olan Sennur Sezer, ilk kitabı Gecekondu'dan (1964) son kitabı İzi Kalsın'a (2011) kadar bütün şiir kitaplarında kadını, kadının duygularını, sezişlerini, hayatı algılayışını, değer yargılarını, deneyimlerini ve yaşam biçimlerini tüm yönleriyle anlatmıştır. Şiirlerinde kadının toplumsal yaşamdaki rolünü, aile yaşamını ve anneliğini irdeleyen Sezer, kadının ev işlerinden çalışma yaşamındaki problemlerine, yoksulluktan birey olarak kendini gerçekleştirme mücadelesine kadar birçok konuyu ele almıştır. Sezer, toplumcu şiir anlayışına özgü bir duyarlılıkla kadın sorunlarını geniş kitlelere duyurmayı amaçlamış; kadının yaşadığı eşitsizliği, sömürüyü ve haksızlığı şiirlerine yansıtmıştır. Bu çalışmada, Sennur Sezer'in Gecekondu (1964), Yasak (1966), Direnç (1977), Sesimi Arıyorum (1982), Bu Resimde Kimler Var (1986), Afiş (1991), Kirlenmiş Kâğıtlar (1999), Dilsiz Dengbêj (2001), Akşam Haberleri (2006) ve İzi Kalsın (2011) adlı şiir kitaplarında yer alan kadın izleğinin ele alınış ve işleniş biçimi detaylıca tahlil edilip incelendikten sonra şairin sanat anlayışı ve poetik görüşleri çerçevesinde yorumlanmıştır. Şairin toplumcu gerçekçi dünya görüşüne bağlı olarak şiirlerinde kadını, kadının mağduriyetini ve kadın sorunlarını anlatmaya sorumluluk ekseninde yaklaştığı; kadını yaşam mücadelesi içinde tüm rolleriyle birlikte şiirine taşıdığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractSennur Sezer who is one of the long-termed poets of the Turkish poetry has explained woman, woman's feelings, sensation, life perception, value judgement, experience and lifestyle from her first book Gecekondu (1964) to her last book İzi Kalsın (2011). Sezer scrutinises the role of woman in social life, family life and motherhood and writing about various topics including housework, problems in the work-life and self-realising struggle as an individual due to poverty. Sezer aimed to voice woman's problems with a poetic sensitivity across the larger audience and reflected the inequality, exploitation and injustice experienced by the woman.In this study, woman theme in Sennur Sezer's Gecekondu (1964), Yasak (1966), Direnç (1977), Sesimi Arıyorum (1982), Bu Resimde Kimler Var (1986), Afiş (1991), Kirlenmiş Kâğıtlar (1999), Dilsiz Dengbêj (2001), Akşam Haberleri (2006) and İzi Kalsın (2011) poetry books are considered and the theme is interpreted within the poet's artistic and poetic view after analysing the theme in terms of style. It is found that the poet approach reflecting woman, woman's victimisation and woman's problem from a responsibility perspective and reflect a woman's life struggle to her poetry with all of its roles.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleSennur Sezer`in şiirlerinde kadın
dc.title.alternativeWoman in Sennur Sezer's poems
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-24
dc.contributor.departmentTürk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10225320
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid628078
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess