Duygusal zekâ-iş doyumu ilişkisinde iş deneyiminin düzenleyici etkileri: Zonguldak İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı lise öğretmenleri üzerine bir araştırma
dc.contributor.advisor | Başaran, İbrahim Müjdat | |
dc.contributor.author | Ekinci, Güzide | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:00:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:00:11Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-11-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/254147 | |
dc.description.abstract | Duygusal zekâ, bireylerin kendi duygularını olduğu kadar başkalarının duygularını da anlama ve kontrol etme becerisidir. İş doyumu, bireylerin yaptıkları işten beklentilerinin ne ölçüde gerçekleştiğiyle ilgili bir ruhsal durumdur. Bu çalışmanın temel amacı; `Duygusal Zekâ - İş Doyumu` ilişkisinde iş deneyiminin düzenleyici etkilerinin araştırılmasıdır. Çalışma kapsamında 324 kişilik bir örneklem kullanılmıştır. Duygusal zekâ değişkeninin en düşük değeri 2, en yüksek değeri 5, ortalama değeri 4,2 ve standart sapma değeri 0,549 olarak saptanmıştır. İçsel iş doyumunun en düşük değeri 1, en yüksek değeri 5, ortalama değeri 3,86 ve standart sapma değeri 0,723 olarak saptanmıştır. Dışsal iş doyumu değişkeninin en düşük değeri 1, en yüksek değeri 5, ortalama değeri 3,48, standart sapma değeri ise 0,802 olarak saptanmıştır.Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre; `Duygusal Zekâ`, `İçsel İş Doyumu`, `Dışşal İş Doyumu` değişkenleri; kategorik değişkenler olarak araştırmaya dahil edilen yaş, cinsiyet, medeni durum, kurum geçmişi, kurumun hizmet yılı bazında anlamlı ölçüde farklılık taşımamaktadır. Okul türü değişkeni bazında ise her üç araştırma değişkeninin de istatistiksel olarak anlamlı ölçüde farklılaştığı görülmüştür. `Duygusal Zekâ` kavramı `İçsel İş Doyumu` kavramı ile istatistiksel olarak bir anlamlı bir ilişki kurarken, `İş Deneyimi` kavramı `İçsel İş Doyumu` kavramı ile istatistiksel olarak anlamlı olmayan bir ilişki kurmaktadır. `Duygusal Zekâ` ve `İçsel İş Doyumu` kavramları üzerinde `İş Deneyimi` faktörlerinin düzenleyici etkisi bulunmamaktadır. Dışsal iş doyumu ilişkisi incelendiğinde, `Duygusal Zekâ` ve `İş Deneyimi` faktörleri `Dışşal İş Doyumu` faktörü arasında anlamlı bir ilişki olmadığı ve `İş Deneyimi` faktörünün düzenleyici etkisinin anlamlı olmadığı görülmüştür. | |
dc.description.abstract | Emotional intelligence is the ability of individuals to understand and control their own emotions as well as the emotions of others. Job satisfaction is a state of mind about meeting the expectations of the individuals they work. Emotional intelligence and job satisfaction are discussed. The aim of this study is to determine the regulatory effect of work experience in the relationship between emotional intelligence and job satisfaction. The study consists of 324 samples. The lowest value of the emotional intelligence variable was 2, the highest value was 5, the average value was 4.2 and the standard deviation value was 0.549. The lowest value of internal job satisfaction was 1, the highest value was 5, the average value was 3.86 and the standard deviation value was 0.723. The lowest value of the external job satisfaction variable was 1, the highest value was 5, the average value was 3.48, and the standard deviation value was 0.802.According to the study, there is no significant difference in terms of emotional intelligence, internal job satisfaction, external job satisfaction variables in terms of catagory variable. An statistically significant difference was determined on the basis of school type variable. The concept of Emotional Intelligence establishes a statistically significant relationship with the concept of Internal Job Satisfaction. The concept of Work Experience cannot establish a statistically significant relationship with the concept of Internal Job Satisfaction.Emotional Intelligence and Internal Job Satisfaction do not have a regulatory effect of the Work Experience factors. Emotional Intelligence and Job Experience Factors There is no significant relationship between External Job Satisfaction factor. Regulatory effect of the Work Experience factor was not significant. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Duygusal zekâ-iş doyumu ilişkisinde iş deneyiminin düzenleyici etkileri: Zonguldak İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı lise öğretmenleri üzerine bir araştırma | |
dc.title.alternative | Investigation of regulative effects of employment experience in the emotional relationship between emotional intelligence: A research on high school teachers of Zonguldak Provincial National Education Directorate | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-19 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10242595 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 646354 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |