SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 221-229 of 229
-
Doğrudan yabancı sermaye hareketlerinin Türk bankacılık sektörü performans göstergelerine etkisi: CAMAELS ve EKK yöntemleri ile analizi
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-11-23)Küreselleşmenin etkisi, teknolojik ilerlemeler, daha fazla getiri elde etmek arzusu ve finansal serbestleşmeye yönelik düzenlemeler doğrudan sermaye hare-ketlerinin artışında etkili olmuştur. Bu gelişmelerden en çok etkilenen ... -
Iran ekonomisinde reel efektif döviz kuru ve ekonomik büyüme arasındaki ilişki (1979-2017)
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-13)Uluslararası ticaretten doğan ödemeler para birimlerinin birbirleriyle değişimini zorunlu kılmaktadır. Bu zorunluluk, yabancı para birimlerinin ulusal para birimi cinsinden fiyatının, diğer bir ifadeyle döviz kurlarının ... -
PQ4R öğrenme stratejisinin okuduğunu anlamaya, üst bilişsel düşünmeye, öz yeterlik inancına ve kalıcılığa etkisi
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-24)Bu çalışmanın amacı, PQ4R öğrenme stratejisinin okuduğunu anlama, üst bilişsel düşünme, öz yeterlik ve kalıcılık üzerine etkisini incelemektir. Bu amaçla, çalışma 2018-2019 öğretim yılı bahar döneminde, Zonguldak ilinde ... -
Araştırma-geliştirme ve inovasyon çalışmalarında devletin rolü: KOSGEB örneği
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-14)Yüksek teknoloji üreten dünyanın küresel ve büyük işletmeleri, hemen hemen her coğrafyada pazar payınının önemli bir kısmına hakim bulunmaktadır. Bu işletmelerin başarılarının arkasındaki en önemli güç, Ar-Ge ve İnovasyona ... -
Sosyal medya reklamlarında tüketici algılarının reklamı izleme davranışı üzerine etkisi: Youtube`daki reklamlara yönelik bir uygulama
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-23)İşletmelerin, reklamlarının başarılı olabilmesi için sosyal medya reklamlarında tüketici algılarının hangilerinin reklamı izleme davranışı üzerinde daha etkili olduğunu bilmeleri gerekmektedir. Araştırmanın amacı, sosyal ... -
Kişisel özelliklerin tüketici satın alma niyeti üzerindeki etkisi
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-23)Günümüzde spor endüstrisi giderek önemini artırmaktadır. Türkiye'de özellikle futbol spor dalına ilgi diğer spor alanlarına göre daha fazladır. Futbol takımları üzerinde kendi logo ve sembolleri olan ürünleri tüketicilere ... -
Giyilebilir teknolojik ürünlerde tüketicilerin algıladıkları risklerin farklılaşması: Akıllı saat kullanıcılarına dönük bir araştırma
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-23)Bu çalışmada, tüketicilerin giyilebilir teknolojik ürünleri satın alma karar sürecinde algıladıkları risk faktörleri ölçülmüş ve bu faktörlerin sebepleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda, çalışmanın amacı, (a) ... -
Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği yenilenmiş genel yeterlik alanlarına ilişkin inançları
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-23)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının 2017 yılında yenilenen öğretmenlik mesleği genel yeterlik alanları çerçevesinde inanç düzeylerini belirlemektir. Çalışmada betimsel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma, ... -
Ulaşım yatırımları ile kentsel toprak rantı arasındaki ilişki: Bursaray (Hafif raylı sistem) özelinde bir değerlendirme
(ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-17)Kentsel toprak rantı, kentsel topraklara yapılan yatırımların emlak değerleri üzerinde yaratmış olduğu artı değeri ifade etmektedir. Kent içi yerleşimi açıklama amacıyla geliştirilen kent ekonomi modellerinde ulaşım ...